Onderwerp: bakkersroom
Ik heb laatst een taart met banketbakkersroom gevuld en afgesmeerd. Op zich ging dat prima.
Maar is het toch beter om iets anders te gebruiken?
Ik decoreer de taart met marsepein.
alvast bedankt voor het meedenken.
xx
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakkersroom
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb laatst een taart met banketbakkersroom gevuld en afgesmeerd. Op zich ging dat prima.
Maar is het toch beter om iets anders te gebruiken?
Ik decoreer de taart met marsepein.
alvast bedankt voor het meedenken.
xx
Kijk hier links op de site eens bij de FAQ's!
Afsmeren met bbr (banketbakkersroom) is niet ideaal, de kans is dan groot dat je fondant/marsepein gaat smelten. Ook lijkt me dat je je taart hier niet strak mee krijgt.
Vaak wordt botercreme (1:1) of ganache gebruikt om af te smeren. Hier is al heel veel informatie over op het forum, ik zou zeggen, neem een paar dagen de tijd om hier alle informatie te lezen! succes!
Kijk hier links op de site eens bij de FAQ's!
Afsmeren met bbr (banketbakkersroom) is niet ideaal, de kans is dan groot dat je fondant/marsepein gaat smelten. Ook lijkt me dat je je taart hier niet strak mee krijgt.
Vaak wordt botercreme (1:1) of ganache gebruikt om af te smeren. Hier is al heel veel informatie over op het forum, ik zou zeggen, neem een paar dagen de tijd om hier alle informatie te lezen! succes!
Ik kreeg het met bakkersroom erg strak. Ben dan ook niet snel tevreden.
Is botercreme niet ontzettend vet en machtig?
gr
Ik denk niet ik mijn taart met bbr strak krijg..... wil eigenlijk het risico ook niet nemen dat mijn taart gaat smelten. Om af te smeren gebruikte ik ook altijd de 1:1, nu de meringue bc. Het ligt eraan hoe dik je de afsmeerlaag smeert, natuurlijk, maar ik vind het niet echt een hap boter. Doe er wel vaak een beetje vanillesmaakstof door. Om te vullen gebruik ik de bc van mix . Vind daar de mbc ook niet geschikt voor, al zijn de meningen daarover verdeeld
Ik denk niet ik mijn taart met bbr strak krijg..... wil eigenlijk het risico ook niet nemen dat mijn taart gaat smelten. Om af te smeren gebruikte ik ook altijd de 1:1, nu de meringue bc. Het ligt eraan hoe dik je de afsmeerlaag smeert, natuurlijk, maar ik vind het niet echt een hap boter. Doe er wel vaak een beetje vanillesmaakstof door. Om te vullen gebruik ik de bc van mix
. Vind daar de mbc ook niet geschikt voor, al zijn de meningen daarover verdeeld
Ben net nieuw: wat is mbc?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakkersroom