1

Onderwerp: fudge

hoi,

ik lees bij een aantal berichten over fudge.
Wat is het precies en waar kan ik het kopen?
ik begrijp dat het een soort snoepje is maar ik heb zo iets nog niet gezien in de supermarkt (kijk er waarschijnlijk overheen).

En hoe verwerk je het? moet je het warm maken in de magnetron of gewoon kneden met de hand tot het soepel is.

De taarten die ik heb gezien met fudge zagen er erg mooi uit.

groetjes van diana

2

Re: fudge

Het staat elders al in het orum bescheven door mirjam maar ik leg het gewoon effies uit.
Het zijn gewoon van die blokjes fudge uit de supermarkt ja, eventjes in de magnetron, (eerst uit de wikkeltjes natuurlijk h

3

Re: fudge

Die van Lonka zit niet in wikkeltjes (zakken van 200gr. in de supermarkt of bakken van een kilo bij de makro). Scheelt weer in het werk ;) Overigens moet je heel voorzichtig zijn met de magnetron. Ik deed dat ook steeds (paar blokjes om iets van te boetseren) en toen ik dat met wat meer deed om een taartje te bekleden had ik het iets te lang laten gaan en toen kwam het vet er dus te veel uit. En dat is er dan niet meer terug in te kneden. Als ik nu fudge kneed zonder magnetron te gebruiken (gaat makkelijker met dit warme weer) blijft het veel beter "in elkaar" Evengoed krijg je er dan lekker vette handen van en ik gebruik dus ook geen bakpapier om uit te rollen (heb wel een plastic snijplank, dus misschien dat dat scheelt) want door het vet plakt het niet zo vast.
Ik heb nog geen tweede taartje ermee bekleed, maar ik ga het dan niet meer in de magnetron zetten. (Of als het erg hard is misschien steeds een paar seconden en dan even proberen te kneden)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: fudge

hoi,
je kan je magnetron ook op ontdooistand  160 watt zetten dat is is eigenlijk al warm genoeg :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: fudge

Hoi,

Bedankt voor al jullie reacties.
ik ga nu op zoek naar fugde in de supermarkt.

groetjes diana

6

Re: fudge

Hee Ria, dat ik daar nou weer zelf niet opkom ;) Bedankt voor de tip! :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.