1 Laatst bewerkt door Naruat (23-09-2011 23:00)

Onderwerp: Te weinig vulling??

Hallo bakerella's!

Ik heb jullie hulp nodig! Een aantal maanden geleden maakte ik de 4 tier chocolate cake van Donna Hays (was te zien in Junior Masterchef). Deze viel bij mijn neefje zo goed in de smaak dat hij vroeg of ik eentje voor zijn verjaardag wilde maken. Uiteraard doe ik dat voor hem, maar dan in grotere vorm. Het origineel is 12 cm breed.

Nu heb ik de taart gebakken in een 26 cm springvorm en heb 3 lagen (om een of andere mysterieuze wijze komen alle 3 de taarten niet omhoog). Ook heb ik de vulling vd taart gemaakt. Toen ik het maakte vroeg ik mij af of ik wel genoeg vulling heb! Ik heb het gewogen en ik heb precies 500 gram. Is dit genoeg om tussen de 3 taarten te doen?

Als het te weinig is zat ik eraan te denken om dan genoeg tussen 1 laag te doen en tussen de ander de rest en wat partjes sinaasappel. Of een klein laagje ganache met partjes sinaasappel? Denken jullie dat dat een goede oplossing is?

Sorry! Heel verhaal, maar het is zijn 18e verjaardag, mijn 1e echte taart, dus wil het graag goed hebben ;)

Nog even de link van het recept: http://www.masterchef.com.au/four-tier- … r-cake.htm

2

Re: Te weinig vulling??

Uhm.... Als ik het recept zo lees heb je voor een 12cm taart 410gram vulling (250+50+160+25) dan lijkt 500gr voor een taart van 26cm mij heel erg weinig....

Een taart van 26cm is qua oppervlakte 4,5 keer zo groot als een 12cm taart. Je zal dan ook 4,5 keer zoveel ingrediënten moeten gebruiken. Als je dat met de taart lagen ook niet hebt gedaan zullen ze inderdaad heel erg laag blijven.....

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom