1

Onderwerp: Help! Goud verven!!!

Hoi hoi,

IK ben een vierkante taart aan het decoreren en ze wil zo'n gouden lussenstrik erop met zo'n band ( Als hoe een kado ook is ingepakt) maar die ben ik nu aan het verven ( goud) en krijg allemaal strepen. Wat gaan ik hier aan doen!! Het ziet er niet uit zo...kan wel janken :(

2

Re: Help! Goud verven!!!

Waar ben je mee aan het verven?

Ik probeer het wel eens met wodka en dust. En dat gaat de ene keer inderdaad beter dan de andere keer. Grotere oppervlakten dust ik liever, dat geeft -bij mij- een egaler effect. Verven met goud gaat bij mij wel goed, voor kleine randjes dan... maar met zilver heb ik weer veel meer last van strepen. Eigenlijk heb je aan mij ook niks dus  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik vind verven op grote stukken ook nooit mooi vanwege de strepen die ik krijg. Daarom dust ik het meestal..

Maar misschien dat iemand anders de gouden tip heeft? ;-)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Waar verf je mee? Wanneer je met poeder verft moet je ervoor zorgen dat de alcohol niet te snel vervliegt. Dus in een hoog iets doen (eierdop bv) ipv op een schoteltje. Zelf ben ik niet zo van het verven maar meer van het dusten. Ik vind dit veel mooier omdat ik deze er gelijkmatiger op krijg dan met verf...

Ik verf met gold sheen airbrush color en daarna doe ik er lustre royal gold overeen, dan wordt het wel iets mooier.
Als ik alleen dust op fondant , krijg ik niet het gewenste resultaat. De dust valt er zo weer vanaf

6

mmmm bij mij blijft het altijd wel 'plakken' hoor! Misschien een ietsiepietsie crisco eronder?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Ik dust altijd op fondant en het valt er nooit af.. Alleen  het overtollige zeg maar..  *

En heb je het niet te veel verdund?

8

Party-treats schreef:

Ik verf met gold sheen airbrush color

Die heb ik ook in Pearl en Gold maar vind het 3x niks. Had er hoge verwachtingen van toen ik deze kocht op de creabeurs in Den Bosch, waar ook voorbeelden lagen. Maar gebruik deze nooit. Oa omdat ik er strepen krijg..... :s

Nou lekker dan!hahaha bedankt voor de tips hoor? Maar alles overnieuw doen is geen optie. IK maak er maar het beste van en dan de volgende keer alleen dusten??

Dus een betje crisco op de fondant?? En dan met Lustre ( dit is toch dust?) met een kwastje er heel licht overheen???

Man, wat baal ik!! Pfffff

Wat is dan de beste dust??

10

Ik zou er geen crisco onder doen hoor! Dan gaat het heel erg plakken denk ik. Gewoon wat dust op je kwastje, deppen op een keukenpapiertje en dan op het fondant.

11

Je kunt ook nog voor de lustre gold spray gaan http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -1319.html

Zie alleen net dat hij uitverkocht is  :s

12

Thanks. Ik denk dat ik maar een airbrush ga aanschaffen. Dat lijkt me het beste...zucht...

13

Zou je idd niet alsnog kunnen dusten voor een egaal effect? Dus eerst verven zoals je nu aan het doen bent. En als dat opgedroogd is, alsnog dusten. Fondant is dan door de verf al iets plakkeriger, dus misschien dat de dust dan wel goed hecht. En probeer het eerst met 1 lus, dan weet je of het goed lukt.

14

MirandaB schreef:

Zou je idd niet alsnog kunnen dusten voor een egaal effect? Dus eerst verven zoals je nu aan het doen bent. En als dat opgedroogd is, alsnog dusten. Fondant is dan door de verf al iets plakkeriger, dus misschien dat de dust dan wel goed hecht. En probeer het eerst met 1 lus, dan weet je of het goed lukt.

De lussen strik is al af ( taart is voor vanavond) en die heb ik gedust en is inderdaad mooier geworden. Ik ga dit ook met de taart doen! Bedankt voor de tips!!

Wat kan taarten maken soms veel stress opleveren zeg! Pfff..en dan ben ik ook nog vierkante taarten aan het bakken en heb gekeken naar de tabel voor ronde taarten...this is not my day! :(