1

Onderwerp: pieken icing

Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is maar kon er helaas niets over vinden hier op het forum.(of ik heb toch niet goed gezocht hihi)

Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met het proberen van icing vlinders te spuiten maar bij alles wat ik doe krijg ik een piekjes erop zeg maar als ik stop.
Dus spuit ik een lijntje en stop dan dan trek de icing een punt naar boven.Dit hem ik ook bij bv rozetjes spuiten.

Wat doe ik fout of waar kan dat aan liggen??

de vleugels van de vlinder zijn daardoor niet mooi strak want er zit overal een punt op.

Alvast bedankt voor diegene die me raad en advies geven.

Groetjes Knubje

Groetjes Angelique

Re: pieken icing

Ik heb gehoord,dat je dan met een klein nat kwastje die punten wel weer wat aan kan stippen!!Maar misschien is je icing ietsje te dik!!

3

Yup, je icing is toch nog te dik waardoor de punt niet terug zakt. Met een nat kwastje kun je dat wel verhelpen en de volgende keer ietsje meer (drupje per drupje) water erbij doen, tot ook in je mengkom de pieken terug zakken in de icing.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Je spuit en als je klaar bent met spuiten haal je eerst de druk weg van je spuitzak, dus volledig ontspannen hand en dan pas haal je je zak weg. Meestal trek ik de zak niet naar boven weg maar trek ik de zak weg in de richting van bijv. het rosetje. Om op te vullen moet je icing inderdaad zachter zijn, dan moet je druppel binnen 10 tellen wegzakken. Maar voor lijntjes en rosetjes niet hoor. Ik heb in mijn album een hele kleine how/to staan van een rosetje spuiten dan snap je misschien wat ik bedoel. En bij de vlinder inderdaad het laatste kleine puntje even met een nat kwastje bij stippen. :)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

hoi dames,

bedankt voor jullie tips.Ga het in ieder geval eens proberen ietsje dunner te maken en eventueel met een kwastje weg te werken.

Groetjes Knubje

Groetjes Angelique