1

Onderwerp: met deze dingen cupcakes decoreren...

hallo,

hier de beginneling weer. mijn pakket is nog niet aangekomen maar wil natuurlijk toch
weeral iets bakken vandaag. ik ga eens kleine cupcakes maken en wil ze natuurlijk mooi decoreren. het enige wat ik daarvoor heb is witte marsepein en witte fondant. nog niks om het te kleuren.

dus ik dacht, ik drenk eerst de cupcakes in suikerwater, dan doe ik er wat fondant op.
is dat al correct?
maar dan zijn het effen witte cupcakes. kan ik mijn marsepein met iets kleuren dat ik
toch in huis zou hebben?

is er uberhaupt wel iemand wakker op dit uur?

groetjes!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

Ha ha Catherine, nee er was dus nog niemant wakker vrees ik.
Je kan ook kleuren met chocolade poeder, limonade, (zachte kleuren) Bieten sap, maar dan moet je dat wel net in huis hebben natuurlijk. ;) Of voor groen wat spinasie sap. Als het plakkerig word van b.v. de limonade gewoon poedersuiker toevoegen tot hij weer lekker kneed. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Succes met expirimenteren. :)

3

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

oef eindelijk een antwoord.
ik ging er net aan beginnen;

ik ga het met chocoladepoeder proberen.

de cupcaxes zijn bijna niet gerezen  :(

ik geef niet op

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

Hoi Catherine,
Een beetje extra bakpoeder (zie ingezonden recepten) helpt een hoop hoor! Mocht je nieuwe willen maken, het muffinrecept is ook heel eenvoudig en lekker en lukt bij mij (gelukkig :-) ) altijd! Sukses ermee!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

Hoi catherine, ik hoop dat het inmiddels al een beetje gelukt is!

Ik spuit tegenwoordig met botercreme op de cupcakes. Is echt heeeeel handig als de cakejes er zelf een beetje zielig uit zien; gewoon wat meer creme erop en het lijkt weer heel wat. Op het creme laagje (je kunt overigens als je geen spuitzak hebt, ook gewoon met een mes oid een mooi laagje erover smeren) sprinkel ik dan van alles. Ook mooie figuurtjes van marsepein kunnen erop.

Groetjes
Fleur

6

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

Hoi,
Als je een cakebeslag gebruikt voor je cupcakes moet je ze op hogere temperatuur 175 graden en dan 15 - 20 minuten bakken. Dan rijzen ze beter. Alleen dat zetten de meesten niet op het pak ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

ik had deze keer mix voor biscuit gekocht, daar kan ik toch echt niks mis mee doen dacht ik. heb de cups halfvol gedaan, en toch zijn ze niet boven de cups gerezen. het deeg proefde droog en helemaal niet luchtig. ik heb ze idd bij 175 graden een 15 tal minuten er laten instaan.
ik heb nu nog biscuitmix van een ander merk, ga het deze week proberen.
in september start er hier een bakcursus, dat zal beter zijn.

de fondant: laten smelten was geen probleem, maar hij werd bijna direct terug hard!
heb er wat hagelslag op gestrooid. nog een weekje en mijn pakket is hier, en binnenkort beginnen ook de decoreercursussen weer in nederland, ik ga er zeker enkele komen doen.
groetjes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: met deze dingen cupcakes decoreren...

Hai Catherine.
Hoe lang heb je de mix voor biscuit gemixt? Want voor een luchtig resultaat moet je toch zeker 10 minuten mixen hoor. Ik neem aan dat je de mix van de webshop hebt? Nou die rijst bij mij de pan uit. ;)
Nu vind ik dit ook wel minder voor cupcakes denk ik, zou daar een ander recept voor gebruiken. Lara heeft een paar fijne cupcake recepten bij de recepten gezet.
Wat voor fondant heb je? Want volgens mij heeft inge niet de smelt bare variant in de shop. (of heb ik het mis?)
Als je rolfondant/pectine hebt dan is dat ook niet zo geshikt om te smelten maar is om uit te rollen. Bij de ven/sligro verkopen ze wel de vloeibare fondant.

Succes met verder uitproberen, het is leuk,  je leert er veel van en zo beginnen we allemaal hoor. Trouwens, ik doe het nog steeds, net nog met mijn fudge taart, was ook gewoon uittesten. :)