26

Re: MMF...wanneer goed ??

ja die gebruik ik ook altijd, eigenlijk tegenwoordig alleen voor mmf soepel maken en voor als ik me sugar gun gebruik. voor het uitrollen gebruik ik tegenwoordig maizena, dat geeft geen vlekken en helpt heel goed tegen het plakken

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

27

Marije.........het is gelukt !! :) Ik heb net wat plantaardig vet door mijn MMF gedaan en bloemetjes gemaakt en ze barsten niet :) Ik ben helemaal blij. Vanmiddag ga ik nog een nieuwe batch MMF maken (zoonlief wil dat graag eens zien :)) en dan gelijk een ander kleurtje zodat ik binnenkort kan proberen een taartje te bekleden. Spannend  !!

28

haha tof!!! ik heb ook nog iets van 10 zakken marsmello's staan, toch ook maar eens aan de slag denk  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

29

Nou ik ga vandaag of morgen nog een broodbakmachine halen. De MMF was niet goed en nu ziet mn taart er niet uit. Heb zojuist dan ook besloten dat het bij deze taart om de inhoud gaat en niet om het uiterlijk! :D

Groetjes Puck

30

@Prinses013: niet gelukt? En je weet niet waar het aan ligt?
Wat was er mis mee?

Dat is wat ik als eerste heb geprobeerd te maken en bij mij ging het heel goed. Ook de keer daarna.
Het kan natuurlijk beginnnersgeluk zijn geweest.
Je hebt de MMF wel goed (=vrij lang in mijn ogen) gekneed?

31

Ja normaal gaat het ook altijd goed! Ik vermoed inderdaad dat ik neit lang genoeg gekneed heb, ik weet het ook niet. Ik wil zowiezo een broodbakmachina! :Y (hij smaakt er niet minder lekker om!)

Groetjes Puck

32

Nog een tipje: je was misschien zelf al op het idee gekomen maar ik denk dat je vrij goedkoop aan een tweedehands broodbakmachine  kunt komen.
Maar een nieuwe is natuurlijk ook altijd prettig.

Je mag de mijne ook wel een keer lenen, maar afstand Tilburg-Eindhoven valt misschien tegen.
Ik heb er zelf nog geen MMF mee geprobeerd te maken.

33

Ik heb op een paar al gereageerd op marktplaats hihi! Vooral om te proberen vind ik een 2e handse helemaal super!
Bedankt dat ik hem zou mogen lenen maar het is inderdaad een stukje rijden hihi!

Groetjes Puck

34

De broodbakmachines zijn in overvloed te krijgen op marktplaats maar een heleboel is zelf ophalen en het liefst heb ik toch echt verzenden. Ben ook al redelijk een het browsen en dat alleen maar om MMF te maken !! haha Heb volgens mij geeneens ruimte meer in mijn kasten. haha

35

Ik heb gelukkig de mogelijkheid om op te gaan halen!
En wat betreft de ruimte: wij wonen in een super klein appartement met zn 2e maar voor mijn taarten spullen MAAK ik ruimte. Mijn vriend is allang blij als ik niet heletijd sta te vloeken in de keuken omdat het niet lukt. Plus ik wil wel proberen om krentebolletjes ofzo te maken erin. Mijn ouders hadden er vroeger en en hebben hem weggedaan. Het brood vonden wij echt niet lekker maarja, smaken verschillen.

Groetjes Puck

36

Wij hebben ooit een broodbakmachine gehad (en heerlijke brood ermee gebakken) maar toen werd ik ziek en hebben we het ding verkocht. Nu mega spijt natuurlijk maar komt vast goed. Nu manlief nog overtuigen dat we er echt weer eentje nodig hebben ;) Ach, hij zal wel verbaasd zijn als er opeens weer een broodbakmachine in de kast staat ;)

Ik zou ook wel kunnen ophalen (even mijn ouders/broer lief aankijken) dus wie weet ga ik dat maar even regelen. Scheelt weer 6,75 aan verzendkosten.

37

zeg dat je met kerst een lekkere kerststol voor hem maakt (ik heb begrepen dat dat ook kan) Dat vond mijn vriend een erg goed idee O-)

Groetjes Puck

38

Het komt ook wel goed. Ik ga eerst maar eens de kasten uitmesten en ruimte maken :) Moest toch al gebeuren en nu heb ik geen excuus meer. haha Hopelijk is de broodbakmachine niet te hoog en kan ie gewoon naast de toaster in de la staan. Maar ja, dan moet ik er wel eerst eentje kopen :)

39

Ik wil graag even mededelen dat ik morgen de broodbakmachine ga halen. Met jam functie zit er zelfs op! Happy!! *D

Groetjes Puck

40

@Prinses013. Leuk!
Ik wist helemaal niet dat je tegenwoordig broodbakmachines had met een jam functie.
Ik heb zelf een ouwetje.
Weet je al wat je ermee gaat proberen te maken behalve MMF?

41 Laatst bewerkt door biancka (25-09-2011 12:38)

Hier nog geen broodbakmachine gevonden :( Er zijn maar weinig mensen die de machine willen opsturen. Jammer.

Heb je de broodbakmachine al opgehaald en zit er al MMF in ?? Is er misschien ook een How To over het maken van MMF met een broodbakmachine ??

42 Laatst bewerkt door Prinses013 (25-09-2011 17:43)

Ik heb hem vandaag pas opgehaald omdat ik gisteren eigenlijk toch wel te ziek was. Ik ga dadelijk proberen of het lukt. Ik wil zowiezo nog proberen krentebollen en kerststol te maken in de machine. Mijn vriend ziet de geur van vers brood wel zitten dus hij gaat volgende week proberen brood te maken haha :D

*Edit*
Het zit er nu in, ik ben benieuwd want het ziet er nu nog nergens naar uit:P

Groetjes Puck

43

Nou, ik heb er 2 gemaakt. 1e ging eigenlijk heel goed! En toen zat er nog poedersuiker in de bak dus ik had er nog poedersuiker bijgegooit en de marshmallows maar dat ging minder. Volgens mij kun je dan het beste de bak eerst schoonmaken en dan weer goed insmeren met crisco en echt de poedersuiker afmeten. Ik had nu maar wat gedaan en hij bleef maar plakken en daarna ging het niet zo goed!
Maar volgende keer weer proberen en dan zien we wel. Ik ben er in ieder geval blij mee.
Ik had namelijk alles erin gedaan en na ongeveer een minuut of 8 had ik MMF! Even doorkneden en klaar.
Ik heb het nu op de Deeg functie gedaan en wil het ook nog op de Kneden functie proberen :Y

Groetjes Puck

44

Puck, daar maak je me blij mee. Welk merk is jou broodbakmachine. Ik heb er vandaag ook eentje gekocht via MP (YES !!) en er zit een apart kneed-programma op. Ik hoop alleen maar dat de motor sterk genoeg is voor MMF. Ik heb een AFK gekocht. Hopelijk krijg ik 'm morgen binnen :)

45

Super! :thumb:  Toch nog gelukt.
De mijne is een Inventum. Geen idee wat het wattage is enzo. Ik keek erg op tegen het maken van de MMF maar nu niet meer:D Zo gepiept

Groetjes Puck

46

Geweldig dat het nu zo gepiept is :) Is jouw MMF trouwens korrelig ?? Die van mij wel. Misschien toch maar even de sbp door de zeef doen voordat ik het bij de marshmallows toevoeg :)

47

Ja hij is wat korrelig (heel klein beetje) voordat ik hem eruit haal en ga kneden. Ik kneed hem nog een keer door als ik hem uit de machine haal namelijk.

Groetjes Puck

48

Gebruik jij ook crisco/plantaardig vet ?? Dus als je wat langer doorgaat met kneden word de MMF minder korrelig ??

49

Ik doe dit:
Ik smeer mijn bakblik in met crisco (helemaal van boven naar beneden, ook het kneedhaakje in de bak).
Ik doe 250 gram suikerbakkerspoeder in de bak.
Ik doe 22 marshmallows en 2 eetlepels water in een magnetronbestendige bak en zet ze een minuutje in de magnetron. Als deze klaar is roer ik het goed door met een vork tot een papje. Dan doe ik het papje in het bakblik. Ik zet dan de machine aan.
Als ik zie dat de meeste suikerbakkerspoeder is opgenomen dan zet ik hem uit en doe er nog meer suikerbakkerspoeder bij.
(Mijn programma begint met langzaam in stoten ronddraaien. Dus hij draaid niet aan 1 stuk rond maar heletijd met stoten. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Ik voel af en toe of hij nog heel erg plakt. Als dat zo is doe ik er nog wat poedersuiker bij. Bij mij laat hij dan los van de haak als hij zo goed als klaar is. Dan smeer ik mijn handen in met veel crisco en kneed ik hem nog een minuutje na. En dan issie klaar!

Groetjes Puck

50

Daar heb ik wat aan, bedankt :) !! En ik begrijp wat je bedoeld met het in stoten ronddraaien. We hebben al eens een broodbakmachine gehad dus het komt me bekend voor. Ik hoop zo dat de broodbakmachine morgen binnenkomt. Ik wil het zo graag proberen :) Ik laat je nog wel weten of het gelukt is :)