Onderwerp: welke blanda schaaltjes gebruiken jullie??
Misschien een stomme vraag maar ik zag op de ikea site dat er verschillende blanda schaaltjes waren, gebruiken jullie die van glas of van metaal om in te bakken?
En op hoeveel graden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke blanda schaaltjes gebruiken jullie??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Misschien een stomme vraag maar ik zag op de ikea site dat er verschillende blanda schaaltjes waren, gebruiken jullie die van glas of van metaal om in te bakken?
En op hoeveel graden?
Ik denk dat meeste metalen schaaltjes gebruiken. Ik iig wel, op 160 graden.
Hier ook de metalen. En ook op 160 graden (hete lucht).
Ik gebruik ook de metalen en inderdaad op 160 graden.
Het wordt eentonig, maar ik doe het ook zo.
Ik haak even aan.
Heb namelijk een tijdje terug gevraagd hoe lang de schaaltjes dan in de oven moeten maar hoorde toen hogere temperaturen. Als je ze op 160 graden bakt hoe lang moet dan de 12 cm en de 20 cm en kunnen ze samen in de oven of verleng je daarmee je baktijd?
ik doe dit (in de metalen; heb gelezen dat glazen kunnen knappen )
Blanda 12- inhoud: 0,5 liter, voor 3 stuks 3 eieren, 200gr mix, 20 water; 25 min 150 hetelucht
Blanda 20 cm- inhoud: 1,9 liter 270gr mix, 4 eieren M, 27 ml water; 45min, 150 hetelucht
doe dus 3 kleintjes tegelijk (meer lukt niet in mijn oven
)
Oh ik bak altijd in de glazen blanda's
Nog nooit geknapt gelukkig.
Gaat dit ook goed in de combi-magnetron (wel dan op ovenstand uiteraard)
de magnetron staat toch uit in de ovenstand
Ik heb een keer een glazen Action kommetje (=vlaschaaltje?) gebruikt, dat ging goed (in heteluchtoven).
Maar het model van een taartje uit een Blanda (de mijne is van rvs) vond ik mooier.
@carien hahaha ok! dat wist ik niet ben best wel blond zeg maar! Dank je voor je reactie!
ach ja, ik ben ook blond hoor nog wel van nature, dus tsja...
Bedankt voor al jullie reacties, ik ga ook de metalen maar aanschaffen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke blanda schaaltjes gebruiken jullie??