1

Onderwerp: lapis surabaya

Hallo, heeft iemand een goede recept voor deze soort cake?
lapis surabaya

bedankt

jose

2

Re: lapis surabaya

250 gram zachte boter
250 gram witte basterdsuiker
12 eieren
150 gram bloem
2 eetlepels cacaopoeder
1 zakje vanillesuiker
0,5 eetlepel speculaas- en koekkruiden
springvorm, doorsnede 20 cm

In kom boter en suiker met handmixer in ca. 10 minuten romig kloppen.

Alle eieren splitsen. Eén voor één alle 12 eierdooiers door botermengsel kloppen.
Bloem erdoor spatelen.

In andere kom 6 eiwitten stijf kloppen (andere eiwitten worden niet gebruikt). Eiwitten luchtig door beslag spatelen. Helft van beslag overdoen in andere kom en cacaopoeder erdoor mengen.

Door andere helft van beslag vanillesuiker en koekkruiden roeren. Grill voorverwarmen (240 graden C). Springvorm invetten. 2-3 eetlepels koekbeslag in vorm scheppen en tot flinterdun laagje van ca. 3 mm dik over bodem uitstrijken met de bolle kant van een lepel. Vorm ca. 15 cm onder grill schuiven en beslag in ca. 1 ½ minuut laten stollen. 2-3 eetlepels chocaladebeslag erop scheppen en uitstrijken tot flinterdun laagje. Vorm weer onder grill schuiven en in 1 ½ minuut laten stollen. Koek op dezelfde manier opbouwen met afwisselend koekbeslag en chocaladebeslag. Eindigen met chocoladebeslag.

Grill uitschakelen, cake nog ca. 10 minuten in open over laten staan. Koekvorm laten afkoelen en voor extra lekkere smaak nog een dag laten staan.

Misschien heb je hier iets aan. Deze staat nog steeds op mijn to do lijstje vandaar dat ik hem bij de hand had.

Groetjes van Mieke en hoor graag of je hem gaat maken en vooral of het gelukt is

oe deze zet ik ook op mn to do list

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

hee lijkt mij ook wel wat! Ik meld je trouwens even, want van mij mag ie wel naar de recepten :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Mirjam5 schreef:

hee lijkt mij ook wel wat! Ik meld je trouwens even, want van mij mag ie wel naar de recepten :Y

Hoe bedoel je dat precies? Mag wel naar de recepten? Het vragen naar een recept mag in deze rubriek Bakken & Vullen..........

6

ja, maar er staat nu toch een recept in!! *D

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mirjam5 schreef:

ja, maar er staat nu toch een recept in!! *D

Dan mag degene die het recept erin heeft gezet............deze zelf als nieuw item in de betreffende rubriek zetten........... :Y