1

Onderwerp: Ingevroren marsepein met taartresten

Ja ik weet het, niet het slimste wat je kan doen, taartkruimels op je marsepein laten zitten haha ;p

Ik had even geen tijd en heb het gewoon in de vriezer gegooid, en nu is het 4 maanden later en heb ik geen idee of het nog bruikbaar is.

Mijn verstand zegt dat ik als ik het weer wil gebruiken, ik de marsepein gewoon moet laten ontdooien en de taartresten (voornamelijk cake) er vanaf kan snijden. Brood kan ook ingevroren worden dus cake zal wel hetzelfde zijn toch?

Waar/niet waar?

En hoe lang kan ik de marsepein in de vriezer bewaren? Ik hoorde ergens dat je m 9 maanden in totaal kan bewaren, binnen of buiten de vriezer?

Alvast bedankt! :)

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

Re: Ingevroren marsepein met taartresten

Waarom vries je je marsepein in?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

Nou ja, ik had dus niet zo veel tijd (last-minute stapeltaart) en dacht dat het zo allemaal wat langer goed zou blijven. Later las ik dat het blijkbaar niet hoeft, als je het goed inpakt. Maarja.. Waarom niet? Ik heb het gevoel dat het dan toch wat langer goed blijft..

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

Nee ik zou denken dat er teveel vocht bij komt en gaat plakken. Ik bewaar het in folie in een afgesloten doos.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

5

Ik denk ook niet je marsepein er beter van wordt. Heb het eerlijk gezegd ook nog niet eerder gehoord op het forum. Wel gedecoreerde taarten (die niet altijd zonder problemen, zoals smelten en zo, uit de vriezer komen). Ik verpak mijn marsepein ook in plastic en in een luchtdichte plastic voorraaddoos.

6

Ik gebruik de marsepein en fondant niet meer als er kruimels en/of botercreme op zitten. Ik bekleed mijn taarten met fondant, snij daarna ruim om de taart af, en de fondant die niet in aanraking is geweest met de taart bewaar ik om te hergebruiken. Daarna snij ik de overige fondant netjes langs de taart af. Deze restjes met kruimels gooi ik weg, of ik geef het aan de kinderen.Wel binnen 1 a 2 dagen opeten. Die vinden het heerlijk. Persoonlijk vind ik het niet zo erg smakelijk om fondant met kruimels e.d. te bewaren. Ben altijd bang dat het gaat schimmelen of zo.