1

Onderwerp: Leg uit; hoe doen jullie dat?

Ik kocht 2 weken geleden bij Pipoos een kleipistool (formaat flinke injectiespuit van metaal). Nu wilde ik de mooie randjes/sliertjes langs mijn Karin strik maken, maar ik pers me helemaal suf op dat ding. Ik krijg er nog geen millimeter fondant (met tylose, lekker soepel gekneed) uit, laat staan een keurig sliertje. En nee, ik heb niet een minigaatje gekozen, maar het 1 na grootste. Dus vertel me; wat is de truc?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

2

Re: Leg uit; hoe doen jullie dat?

Het je man laten doen.... :lol: ! Nee, zonder gekheid, die kan het misschien ook wel niet! Ik heb ook een uur zitten persen op de sliertjes. Manlief het hele pistool in de bankschroef geklemd en toen aandraaien, ging inderdaad, maar het ding was wel helemaal krom.. :S
Van de Sint toen een shugar gun gekregen, maar nog niet geprobeerd....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Rianne de fondant even in de micro oven verwarmen wil wel helpen

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Veel geduld, gevloek, getier, de magnetron, vet en dan zou het moeten lukken ;) Maar het blijft een crime. Maar geeft ook een leuk resultaat met veel oefenen.

5

Omdat ik er t

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Las op de site van Lindy Smith dat je water bij je (rol) fondant moet doen (kneden) tot het "sticky" wordt.
Heb ik geprobeerd en het werkt als een trein!! Dus gewoon een beetje rolfondant pakken (zonder iets erin), gekookt (afgekoeld) water erdoor kneden tot het plakt aan je vingers maar nog wel kneedbaar is en dan in de sugargun/kleipistool...
En het draadje/sliertje vliegt eruit! Succes..

7

De magnetron doet echt wonderen. Heb hem afgelopen weekend gebruikt en dat ging erg goed, wil alleen van jullie weten hoe je zo'n lange sliert krijgt? ik had nog geen tylose gebruikt? En als dat er eenmaal doorheen gekneed zit...blijft het dan nog wel goed?

8

ik heb het zonder tylose gebruikt en dat ging goed

9

Ja, gaat super met jullie tips. Ik doe het bolletje marsepein/fondant nu ongeveer 10 seconden in de magnetron en dan snel rollen (je vingers niet verbranden!) in de spuit en sjoep, een prachtige sliert!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

10

Ik kreeg m met tylose ook niet door mijn sugarshaper, dus dit zijn goede tips

Alles goed???? nee 3 fout

11

magnetron is zeker een goeie tip, niet te lang want dan verbrandt je je vingers :rolleyes:
beetje olie (arachide, die is smaakloos) in het kleipistooltje is ook een goeie

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

12 Laatst bewerkt door manika (16-12-2007 11:42)

Ja ik heb hem ook gekocht afgelopen vrijdag maar wat  rot ding :grr: ik heb nu ontzettende pijn in mijn armen.Wat een kracht moet je er voor zetten :lol: Ik moet toch maar heeeel veel spinazie gaan eten ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl