1

Onderwerp: botercream Swiss style

hoi allemaal

ik wil ook graag witte botercream maken maar het lukt mij nog niet alles gepobeert maar :nooo en lang genoeg het boter mixen lukt ook niet om superwit te krijgen hier heb ik een engelse recept maar ik weet een paar produkten niet waar ik het kan krijgen en wat het precies is eıgenlijk:)

Confectioners Sugar
Shortening 
deze 2 produkten de eerste is suiker maar wat  voor een suiker  :nooo  en de twede is een speciale boter of vet dat weet ik ook niet kan iemand mij helpen :)

Swiss Style Meringue Buttercream

Fresh Extra Large Egg Whites 6each
White Sugar 12oz

Confectioners Sugar 8oz

Shortening 6oz
Butter 1lb

Vanilla Extract 1T

2

Re: botercream Swiss style

shortening = crisco........of gelijkwaardig
confectioner's sugar = poedersuiker

hoi karin

shortening = crisco........of gelijkwaardig wat is een gelıjkwaardige produkt voor crisco
confectioner's  sugar = poedersuiker dit is denk ik geen normale poedersuıker  confectioner's =?

4 Laatst bewerkt door Marie-Popo (19-09-2011 08:45)

confectioner's sugar is banketbakkerssuiker. Da's nog fijner dan poedersuiker.
Maar je kan eenzelfde "effect" bekomen door poedersuiker te zeven.
Een gelijkwaardig product voor crisco is frituurvet, maar zelf vind ik dat een verschrikkelijk vies idee  :s

Om echt witte botercrème te krijgen, maak ik meringue botercrème, nog lekkerder ook!
140g eiwitten
280g poedersuiker
beide au-bain-marie verwarmen tot ong. 60-70° terwijl je met een klopper blijft roeren.
Dit dan met de mixer opkloppen tot stijve pieken
280g roomboter in stukjes gesneden en stukje per stukje onder het mengsel doen terwijl je blijft mixen.
Als alles erdoor gemixt is, nog een minuutje op de hoogste stand mixen en dan is de BC klaar.
Je kan er altijd een smaakje of kleurtje doordoen in de laatste minuut.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

fijn dank je wel ik ga het meteen proberen:))

6

Ik gebruik altijd kristal suiker en geen poedersuiker.
Als de suiker helemaal opgelost is,(dat is mijn maatstaf) is het eiwit zo heet dat er absoluut geen salmonella meer in kunnen zitten.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

Anders dit eens proberen: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/

Marie-Popo schreef:

suikerbakkerspoeder is niet fijner dan poedersuiker, het heeft een ander anti-klontermiddel, bij poedersuiker is dat zetmeel en bij suikerbakkerspoeder is dat glucose. Dat is beter voor sommige recepten, zoals bij het maken van royal icing met meringuepoeder, is het beter om suikerbakkerspoeder te gebruiken omdat poedersuiker niet goed pakt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:
Marie-Popo schreef:

suikerbakkerspoeder is niet fijner dan poedersuiker, het heeft een ander anti-klontermiddel, bij poedersuiker is dat zetmeel en bij suikerbakkerspoeder is dat glucose. Dat is beter voor sommige recepten, zoals bij het maken van royal icing met meringuepoeder, is het beter om suikerbakkerspoeder te gebruiken omdat poedersuiker niet goed pakt.

Bedankt voor de rechtzetting  :Y
Dan hebben ze me onlangs in de taartenwinkel flink wat wijsgemaakt!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

en waarkan ik het suikersbakkerpeoder kopen?

12

mehlika sultan schreef:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -1939.html

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Mmm ik dacht ook dat suikerbakkers poeder fijner was, zo zie je maar wweer, weer wat geleerd vandaag :D

14

Dat vind ik super om te weten. Heb nl pas suikerbakkerspoeder gekocht in de veronderstelling dat het gewoon poedersuiker was. Maar nu weet ik dus dat er een verschil in zit! Ik wil zelf icing maken, heb dus de goeie!!!!!!!!

15

Dat vind ik super om te weten. Heb nl pas suikerbakkerspoeder gekocht in de veronderstelling dat het gewoon poedersuiker was. Maar nu weet ik dus dat er een verschil in zit! Ik wil zelf icing maken, heb dus de goeie!!!!!!!!

dank je wel weer wat geleerd
nog een vraag je over een andere onderwerp weten jullie meschien hoe ik met rol fondant vandi gekrulde slingers kanmaken leintjes snijden en met je hand krullen :( ik weet het niet

17

mehlika sultan schreef:

dank je wel weer wat geleerd
nog een vraag je over een andere onderwerp weten jullie meschien hoe ik met rol fondant vandi gekrulde slingers kanmaken leintjes snijden en met je hand krullen :( ik weet het niet

De reepjes fondant om een potlood of lollystokje wikkelen en laten drogen.
Ik denk dat je deze krullen bedoeld.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591