1

Onderwerp: fondant wordt niet rood

Hoi,

Ik ben een beginner en vandaag heb ik mijn eerste taart (in dit geval een cake) bekleed. Ik had witte fondant besteld en een doos met 8 kleurtjes. Ik wilde graag rood maken, maar beter dan felroze (fuchsia) heb ik het niet gekregen. Had ik nog meer moeten gebruiken? Overigens zijn ook de binnenkant van mijn handen felroze, tot groot vermaak van mijn kinderen. Gebruiken jullie handschoenen of zo?

Groetjes,
Gina

2

Re: fondant wordt niet rood

Rood is idd een moeilijke kleur, daar heb je veel kleurstof voor nodig.
De fondant kleurt nog wel verder door, je zult zien dat die morgen feller rood is dan nu. Als je de tijd hebt, kan je beter een dag voordat je de taart gaat bekleden het marsepein/fondant kleuren en dan een nachtje laten rusten. (Ook al weet ik van mezelf dat ik daar meestal het geduld niet voor heb....)

Als je je handen meteen wast na het kleuren, krijg je het meeste er wel af hoor, maar je blijft er wel wat van zien. :-) Met handschoenen aan vind ik persoonlijk echt niet werken, maar het zou wel kunnen.

Succes verder,
Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: fondant wordt niet rood

Als ik rood of zwart moet hebben gebruik ik eigenlijk altijd marsepein dat gaat beter. (nog steeds heb je wel veel kleurstof nodig...elke keer weer meer dan ik had verwacht ;-) )

Nicole

4

Re: fondant wordt niet rood

tja, ik had mijn handen wel willen wassen, maar het was nog niet rood genoeg :)
Het meeste is er nu af hoor. En felroze stond op zich ook wel leuk op de taart, is alleen een beetje meisjesachtig. Het was een oefenproject, over anderhalve week is mijn oudste zoon jarig en wil ik een kasteeltaart maken. Ik heb in ieder geval heel veel geleerd, bijvoorbeeld dat hij botercreme niet zo lekker vindt. Je kunt met die creme alleen zo goed oneffenheden opvullen, dat lijkt me moeilijk met jam.