1

Onderwerp: Ik wil zoooo graag 'mooi' rood....

Hi,

Ik heb nu funcakesnvoorgekleurd rood fondant geprobeerd maar dat is mij nog te vlak, hetnwordt niet mooi 'brandweerrood'.

Ik heb funcakes wit fondant gekleurd met americolor redred, maar ook dat wordt nog niet 'echt' rood.

Ik heb ook nog wat redred bij funcakes voorgekleurd rood gedaan... :nooo

Moet ik bakels voorgekleurd proberen?

Ik weet t niet meer...hoe kom ik nu aan 'brandweer/kerst' rood...dus 'echt' rood???

Als iemand tips heeft ...heeeel graaag.......... :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: Ik wil zoooo graag 'mooi' rood....

er is van wilton een potje kleurstof: christmas red
die wordt echt rood

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

En rood kleurt altijd nog door. Dus je hebt kans dat het nog wat donkerder wordt na een tijdje rusten.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Leef! schreef:

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

En rood kleurt altijd nog door. Dus je hebt kans dat het nog wat donkerder wordt na een tijdje rusten.

Ja deze chart heb ik in mijn computer, maar redred wordt alleen al niet 'fel'....Americolor dus..

Dan de xmas red van wilton ook maar eens proberen...

Gister gekleurd, is niet veel doorgekleurd...misschien moet ik veel meer gebruiken....en ik doe al veel voor mijn gevoel...mmmmm :think:

Als ik 'het eenmaal heb'....zijn we 26 tinten rood en 4 merken verder...hahahaha.... :grr:  :grr:

Grtls Irene

5

Ik heb laatst wat burgundy kleurstof gemengd door standaard rode marsepein, dat werd prachtig dieprood !

Groetjes, Conny

6

Hi conny,
Burgundy heb ik van americolor, ik had t met redred samen door wit gedaan, misschien te weinig...maar zal hem morgen es door voorgekleurd doen...thx voor tip.... :)

Grtls Irene

ik gebruik de red extra van sugarflair, de grotere potjes dus.

chrismas red van wilton is wat oranjig vind ik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

ik gebruik de red extra van sugarflair, de grotere potjes dus.

Yep, die gebruik ik ook. Het is voor mij de enige kleurstof die echt mooi rood kleurt  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Boska en tipsy, dan ga ik die bestellen....kprobeer alles...hihihi

Thx. :)

Grtls Irene

10

Extra red van sugarflair of de red red van wilton. Het blijft veel erop doen, maar echt mooi brandweerrood.
Ik zelf kleur bijna altijd met de red red van wilton. Ook mijn brandblusser is hiermee gemaakt.

Christmas red is geen rood. Dit blijft een roze ondertoon houden. Een beetje kerstster (bloem) rood.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

11 Laatst bewerkt door Carien (17-09-2011 20:47)

sugarflair kleurt echt rood :Y  hun christmas red iig ook :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

En gebruiken jullie dan funcakes fondant of een ander merk...misschien ligt t daaraan???

Grtls Irene

13

ik gebruik zowel bakels fondant als zeelandia marsepein en die worden knalrood. Nu is bakels ook niet echt wit en funcakes wel... ik weet niet wat boska gebruikt en vermoedt of M&B of bakels... volgens mij is M&B ook echt wit van zichzelf

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

tipsytaartje schreef:

ik gebruik zowel bakels fondant als zeelandia marsepein en die worden knalrood. Nu is bakels ook niet echt wit en funcakes wel... ik weet niet wat boska gebruikt en vermoedt of M&B of bakels... volgens mij is M&B ook echt wit van zichzelf

nou ik ben sinds gister een ' beetje bang'  voor bakels... :s  :s
Ik had bakels (voorgekleurd) zwart..en jemig...wat een zachte plakzooi, kreeg nog geen lapje van 10cm uitgerold zonder dat het scheurde....uiteindelijk funcakes met superblack van americolor antraciet gekleurd....ook dat krijg ik niet ' echt zwart' ...maar misschien ben ik te zuinig met kleurstof...

en met mix van bakels en funcakes lukte het wel, maar nog niet ' van harte'  of zonder slag of stoot (maar ik heb gewonnen..hihihi).

maar goed, die funcakes fondant lijkt dus gewoon ' niet zo lekker te kleuren' ....(bij mij iig... :think:  :s )

marsepein heb ik nooit gebruikt..kan ik gewoon door fondant mixen he? Ik durf ook op marsepein ' niet zo goed' , geen idee hoe de structuur is, ...maar moet ik misschien gewoon es proberen.....

Grtls Irene

15

Dan wel marsepein met fijne structuur gebruiken... Want anders is het niet echt mooi. Mijn mening....

Bakken is mijn passie!!!

16

Zeelandia marsepein en RegalIcefondant, gaat prachtig :Y

17

Carien schreef:

Zeelandia marsepein en RegalIcefondant, gaat prachtig :Y

oke...ga in onthouden...
pfff wat een zeiksnor ben ik he?? Ik had geen idee dat het zo moeilijk zou zijn om mooi rood en mooi zwart te ' kweken' ...of dat het met voorgekleurd bij tijd en wijle ' zo zou tegenvallen' ..hihihihi...

ik moet gewoon gaan experimenteren...

en manon, op de beurs gaan we gewoon kijken wat er allemaal is en dingen proberen en vragen stellen...hihihi, dommer komen we er in ieder geval niet vandaan.... :thumb:  :thumb:

Grtls Irene

18

Ik gebruik Zeelandia en Bakels (5 kg emmer) om zelf te kleuren.
Zwarte fondant pak ik vaak voorgekleurd, maar die is over het algemeen wat slap door de hoeveelheid kleurstof. Daar doe ik meestal een beetje tylose door en dan gaat het wel.
Masresepein kleur ik wel zelf zwart met extra black van Sugar Flair.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

19

ik gebruik super red van americolor, samen met sugarflair rood kleurpoeder. Dit wordt heel mooi rood zowel blanke marsepein als met de voorgekleurde rode funcakes fondant.

Zwart gebruik ik ook weer zwart van americolor..gaat ook prima.

20 Laatst bewerkt door mrij (19-09-2011 12:01)

Ilucya schreef:
tipsytaartje schreef:

Ik had bakels (voorgekleurd) zwart..en jemig...wat een zachte plakzooi, kreeg nog geen lapje van 10cm uitgerold zonder dat het scheurde....uiteindelijk funcakes met superblack van americolor antraciet gekleurd....ook dat krijg ik niet ' echt zwart' ...maar misschien ben ik te zuinig met kleurstof...

gewoon met maizena werken, dat geeft GEEN vlekken en het plakt niet meer

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

21

TIP: Marsepein en marsefond kleuren beter rood dan alleen fondant.

Dat is toch een TAART waard!

22

mrij schreef:
Ilucya schreef:
tipsytaartje schreef:

gewoon met maizena werken, dat geeft GEEN vlekken en het plakt niet meer

hoi,
nou ik had geen vlekken, en uitrollen ging wel, maar zodra je het oppakte scheurde het uitelkaar..zelfs als ik een halve cm dik uitrolde..en dat vind ik veeeeel te dik want dat is niet lekker...hihihi, maar bedankt voor de tip...als ik mijn restje zwarte bakels ga opmaken zal ik daar zeker aan denken....:)

Grtls Irene

23

@ppeltje schreef:

TIP: Marsepein en marsefond kleuren beter rood dan alleen fondant.

oke, en marsefond is gewoon 1:1 marsepein en fondant?
dat dacht ik al eigenlijk, dus toch maar een keertje een kilootje marsepein proberen...
dank voor tip!
dat zal dan ook voor zwart gelden (gok ik...)

Grtls Irene

24

ja, dat gaat bij marsepein wel beter. Ik gebruik Wilton zwart en dat gaat prima :Y 
Wanneer je een overgebleven stukje later doorkneed wordt het bij fondant wel weer grijs, bij marsepein niet

25

oke...dat wist ik niet carien..heb marsepein nog niet ' gedurfd' ....
Jij bent trouwens wel heeeeeel actief en ook heeeel snel met antwoorden zeg!! Dat is me al vaker opgevallen: Topper! :D  :D  :thumb:

nou ga ik idd toch maar voor een kilootje marsepein...voorzichtig beginnen..hihihi

thx!

Grtls Irene