1

Onderwerp: hoe met een foto werken?

Hallo allemaal,

Hier weer eens een vraagje van mij. Ik zal deze week een taart maken met een foto op. Maar nu mijn vraag, hoe bevestig je je printje het beste op de taart? Wanneer mag het printje op de taart?
De taart is om zaterdag op te eten. Ik ben nu de biscuit aan het bakken. Zal morgen vullen en afsmeren en wel/niet decoreren. Hij wordt gevuld met slagroom met verse aardbeien en afgesmeerd met witte ganache. Ik zou hem graag bekleden met fondant/marsepein en daarop dan de foto met nog wat versiering. Mag ik hem nog in de koelkast stoppen eens de foto erop zit of beter niet?
Sorry voor de vele vragen.
En bedankt voor de antwoorden.

Groetjes van
Kelly en de kindjes.

2

Re: hoe met een foto werken?

Heb een paar keer een taart gemaakt met een foto erop.
Mijn ervaring: taart bekleden met fondant. Printje (ik gebruik frosty sheets) aan de achterkant met een kwastje een heeel klein beetje vochtig maken en dan in 1 keer op de goede plaats op de taart leggen.
Ik doe de taart daarna altijd in een kartonnen doos in de koelkast. Nog nooit problemen mee gehad.

Ervaring met marsepein en foto's heb ik niet, dus weet niet of voor marsepein hetzelfde werkt.

Veel succes!

3

Ik had het plaatje op het fondant geplaatst en zo in de koelkast (zonder doos). Een dag later begon het aan de zijkanten te vervagen..

Als ik jou was zou ik het plaatje op die dag, wanneer ze het komen halen, plaatsen.. (als dat mogelijk is natuurlijk)..

succes

4

Hallo,

Bedankt nog voor de antwoordjes. Ik heb dus het plaatje op de marsepein gelegd en dan een sierrand gemaakt. Het plaatje is mooi blijven liggen. Moet wel zeggen dat ik daar niet zo graag mee werk. :o

Groetjes van
Kelly en de kindjes.