1

Onderwerp: kleuren zijn lelijk en doorgelopen

Ik heb ongeveer een maandje geleden voor het eerst een puzzelplaatje gemaakt en met zo'n pennetje paar details gemaakt en gelijk plastic folie eroverheen en met insteekmapje en al in een doosje gedaan.
Nu zijn sommige kleuren lelijk geworden en de zwarte pen is uitgelopen.

Ik heb vandaag nog een andere plaatje gemaakt maar hoe kan ik voorkomen dat hetzelfde gebeurt als die andere plaatjes? want die moet ik nu overnieuw doen.

Moet ik het eerst laten drogen en dan in t doosje ? of in de vriezer tot ik t nodig heb?

Re: kleuren zijn lelijk en doorgelopen

ohw ennuh die zwarte pen heb ook gelijk erop gedaan zonder het te laten drogen is dat t misschien?

3

Geen plastic folie eroverheen..........

dus alleen met het mapje in het doosje?
maar ik moet mijn mapje wel dubbel vouwen anders past ie niet in mijn doosje maakt dat wat uit?

5

Ik bewaar decoraties (ook puzzelplaatjes) op een stukje bakpapier in een afgesloten doosje. Doe er geen plastic mapje oif omheen.

@miranda maak jij t ook op bakpapier of leg je het erop als het klaar is

7 Laatst bewerkt door MirandaB (15-09-2011 21:03)

Jennifer Sarah schreef:

@miranda maak jij t ook op bakpapier of leg je het erop als het klaar is

Ik puzzel niet vaak, maar de keren dat ik heb gepuzzeld kwam het plaatje op een cirkel van marsepein te liggen. Dan maak ik de cirkel, incl. het puzzelplaatje, rechtstreeks op het bakpapier. Voordeel van bakpapier is dat het niet plakt. Dus je haalt het geheel van marsepein er makkelijk af.

8

puzzelplaatje op een mapje, folie eromheen, in de vriezer :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

carien zegt wel folie en miranda zegt geen folie..
wat nu?

10

Marsepein hoef je niet in de vriezer te bewaren. Ik zou er geen folie overheen doen, maar gewoon afgesloten bewaren tegen stof ed. En ook in het donker bewaren zodat de kleuren goed blijven.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

11

ik doe folie in de vriezer, als bescherming tegen .... :think:  iets :o

wanneer de taart bekleed is, haal ik plaatje uit de vriezer, leg 'm op de kop, haal mapje eraf en kiepel 'm dan bevroren en al op z'n plek. door het vocht door ontdooien zittie meteen vast :)

wanneer je 'm in een kast in folie doet (of in afgesloten bak ofzo), kan ie gaan zweten door tempverschil oid, dat vocht kan niet weg en dan krijg je afgeven van kleuren (lijkt mij)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Ik doe hem een half uurtje in de vriezer voordat ik hem op de taart ga doen. Zodat ie idd. makkelijker op de taart te doen is. Maar als ik een puzzelplaatje van te voren maak, bewaar ik hem gewoon op kamertemp. En ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ik stop hem dan meestal en een plastic insteekhoes. Die is niet helemaal afgesloten maar er kan toch geen stof bij. Ik heb echt nog nooit vochtproblemen gehad. En toch al best veel puzzelplaatjes gedaan. En juist puzzelplaatjes maak ik van te voren, omdat er zoveel tijd in gaat zitten.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

aha oke
ff voor de duidelijkheid ik heb nu mijn nieuwe puzzelplaatja van fondant in een doosje in de kast liggen. Ik heb net ff snel de folie er vanaf gehaald maar moest het mapje wel dubbel vouwen anders past het er niet in.
Of zal ik het mapje knippen zodat er helemaal geen plastic over het plaatje komt?

In ieder geval bedankt voor de tips dames
Kus

14

Ik bewaar puzzelplaatjes ook altijd in de vriezer (pizzalaatje), gewoon op het insteekmapje. Als ik het nodig heb steek ik het er af met een spaander en leg het op de taart.

15

Ik laat mijn puzzelplaatje gewoon op het pastic mapje liggen en doe er een keukenpapiertje over voor het stof en dan in de kast. Voordat ie op de taart gaat ff paar minuutjes in de vriezer zodat ie lekker stevig is. Gaat tot nog toe goed.
S6 ermee.