1

Onderwerp: Marsepein mengen

Hoi dames,

Ik ben nieuw hier. En wil graag geboorte cupcakes gaan maken.
Nu weten we niet wat het wordt en in de babykamer hebben we grijs met aquablauw.
Mijn idee was dus om de cupcakes grijs met wit te maken.
Ik wil er ongeveer 100 maken.Hoeveel marsepein heb ik dan nodig en hoe krijg ik grijze marsepein??
Ik heb ook ergens gelezen dat het leuk is om er zilverpoeder overheen te doen??

Kunnen jullie mij een beetje helpen :o ??

Alvast bedankt.

Groetjes Marianne

Re: Marsepein mengen

je kunt je marsepein kleuren met zwarte kleurstof, evt kun je er wat zilverpoeder doorheen doen.
ik weet niet hoeveel marsepein je voor 100cc nodig hebt, maar als je er 1tje maakt kun je dat zelf makkelijk uitrekenen.

succes ermee!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

En welke kleurstof raad je aan dan??EN dan de kleurstof mengen met witte marsepein?? En welke zilverpoeder kan er dan door?
Ik ben echt nog een leek op dit gebied hoor.
Dus daarom vraag ik maar....

4 Laatst bewerkt door Carien (14-09-2011 07:53)

blanke marsepein kopen, daar een klein beetje zwarte kleurstof (Americolor, Wilton,..merk maakt voor grijs niet zoveel uit) doorheen mengen, steeds ietsje erdoor totdat je de kleur krijgt die je mooi vindt.

Zilverpoeder geeft veel meer effect wanneer je het er na die tijd droog opdoet (dusten) of wanneer je het er later opverft (het dustpoeder aanlengen met een drupje blanke alcohol).

Voor de witte details is het misschien handig om fondant te nemen, marsepein kun je wel witter maken, maar echt wit wordt het nooit :nooo

Vwb betreft hoeveelheden...geen idee :o , sorry

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Thanks.....
Heb de benodigdheden besteld....kijken hoe het gaat.
Dat poeder hoe breng je dat op??

6

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/97/H … f+zilver?/ ;)

7

Ik zie dat je de bestelling al hebt geplaatst, dus ik ben te laat met reageren, maar de mooiste kleur grijs krijg je door voorgekleurde zwarte marsepein/fondant te mengen met blanke. Wilton zwart vind ik meer licht paars kleuren dan grijs en van andere kleurstoffen heb ik hetzelfde gelezen, maar met zilver er overheen wordt het vast toch wel erg mooi.

8

:think: ik heb ook wilton zwart en krijg toch echt knalzwart hoor :Y  (met Zeelandia marsepein en RegalIce fondant)

9

Dat dusten hoe doe je dat precies??
Ik heb gewoon blanke marsepein besteld.
En kleurstof.Zie wel hoe het er uit komt te zien.
Maar kan ik dat dusten doen en dan de cupcakes in de vriezer??
Of is dat niet mogelijk??
Zal een foto plaatsen als het gelukt is....ben zelf erg benieuwd...

10

dusten doe je met kwasten (van de Action O-)  ;) )
Potje dust openmaken ( :rolleyes:  :o  ;) ), beetje dust op een keukenpapiertje schudden, zachte, langharige kwast erin duwen, teveel afsmeren op een schoon stukje keukenpapier en dan met de kwast over je marsepein/fondant. Als het te weinig is, nog wat bijdoen.
succes :thumb: