1

Onderwerp: Hoe werk je met Decorator Icing van Wilton

ik heb een tijdje terug deze pot gekocht;
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/710-118vandecipkg10yb.jpg

Omdat ik dacht dat dit hetzelfde effect had als botercreme op een cupcake. Maar aangezien het hard werd weet ik nu niet meer zo goed wat ik hier mee aan moet :grr: Kan iemand me vertellen wat ik hiermee kan doen, het is een beetje zonde om de pot weg te gooien. (En ja ik heb al gegoogeld, maar ik kom er niet uit wat het spul "doet" en waar ik het mee kan vergelijken)

Het leven is een Cupcake, oneindig veel mogelijkheden.

2

Re: Hoe werk je met Decorator Icing van Wilton

Hoe hard werd het dan?

Want in principe zou het niet hard moeten worden. En ik heb het laatst ook gebruikt voor roosjes spuiten. De buitenkant was wel wat uitgehard maar verder duwde je het zo in.

Verder kan je het gebruiken zoals RI. Of om een taart mee af te smeren. Hier staan wat ideetjes: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-111.html

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Nou het werd aardig hard (ik heb er een paar geprobeerd) als ik er op drukte gaf het me niet het gevoel dat je er een lekker hapje uit zou kunnen nemen  :/

4

Je weet dat hij na openen in de koelkast moet en beperkt houdbaar is?

Je kunt dit spul heel goed gebruiken om rozen te spuiten maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het spul vreselijk vies vind. Dus mooi om te gebruiken maar bij het eten lekker op je bordje laten liggen.
Als je bekend bent met Icing volgens de Wilton-methode dus gemaakt van Crisco met merenque-poeder en suikerbakkerspoeder dan staat deze pot gelijk aan de stijve versie hiervan.

It's just a piece of cake

5

Eigenlijk is het pas lekker als je er nog een smaakje bij doet (bv smaakstoffen van Lore-Anne).
Je kan het idd gebruiken om alle mogelijke Wiltonbloempjes te spuiten...
Of een toef op je cupcake...
Of je taart mee afsmeren.
De Amerikanen gebruiken het als een alternatief voorbotercreme.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Of cakepops mee maken?
http://marinaprinshoiting.blogspot.com/ … chive.html

7

aaah het dus wel als alternatief voor botercreme. Ja misschien had ik me cupcake daarna niet in de koelkast moeten zetten  :think: Goeie tips kan der inderdaad wat smaak aan mee geven. En het idee van de cakepops vind ik ook leuk kan ik dat ook een keer proberen!

Ow en hij staat in de vriezer, der stond op de verpakking dat ik m dan een paar maanden kon bewaren (was het enige waar ik wel wijs van werd van de achterkant en om nou te zeggen dat mn engels slechts is? Ook niet echt)

8

Nee, het hoeft in principe niet in de koelkast.

Het wordt ook niet echt hard, maar krijgt meer zo een korstje.

Oh, nog een tip: de website van Wilton staat VOL ideetjes over wat je er allemaal mee kan doen
www.wilton.com

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com