26

Re: De kluts kwijt... Afsmeren met ganache...

linda1 schreef:

Heb m vanmiddag gemaakt en mmmm wat is dat lekker zeg. Nu is ie voor morgen voor het afsmeren, nu nog even 1 vraagje. Heb m al de hele middag in de koelkast maar lijkt me niet meer echt smeerbaar. Ik weet dat j m weer eerst moet opkloppen, maar of ie dan smeerbaar wordt???...

ja dat vroeg ik mij eigenlijk ook af... wat als je hem van te voren maakt en pas dag later gebruikt? hoef je dan alleen maar op te kloppen?

27

Ik vroeg me af of je een taart gevuld en afgesmeerd met ganache en daarna bedekt met marsepein ook kunt invriezen? Ik wil namelijk mijn schoonzus verrassen voor haar verjaardag woensdag, maar ze gaat het weekend weg en zal de taart nog willen bewaren.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

28

Summer1985 schreef:
linda1 schreef:

Heb m vanmiddag gemaakt en mmmm wat is dat lekker zeg. Nu is ie voor morgen voor het afsmeren, nu nog even 1 vraagje. Heb m al de hele middag in de koelkast maar lijkt me niet meer echt smeerbaar. Ik weet dat j m weer eerst moet opkloppen, maar of ie dan smeerbaar wordt???...

ja dat vroeg ik mij eigenlijk ook af... wat als je hem van te voren maakt en pas dag later gebruikt? hoef je dan alleen maar op te kloppen?

Net als met boter, eerst op kamer temperatuur laten komen en dan opkloppen!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

29

MamavanThom schreef:

Ik vroeg me af of je een taart gevuld en afgesmeerd met ganache en daarna bedekt met marsepein ook kunt invriezen? Ik wil namelijk mijn schoonzus verrassen voor haar verjaardag woensdag, maar ze gaat het weekend weg en zal de taart nog willen bewaren.

Geen idee.... Ik heb eigenlijk nog nooit een gevulde en bekleede taart ingevroren. Ben wat dat betreft echt een bangepoeperd.... :lol:

30

Moet de taart met ganache in de koelkast bewaard worden of in een kartonnen doos? Heb hem alleen met slagroom en chocola gemaakt.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

31

Omdat de room boven de 80 graden is verwarmd hoeft het niet perse in de koelkast. Maar doe voorzichtig he?!

32

Kiruiv schreef:

Ik doe het altijd zo: howto ganache

ik heb mijn kluts (ondanks de vele topics) nog steeds niet gevonden:
bij Michelle klopt ze niet op voor ze gaat smeren, maar in bovenstaand topic wordt gezegd dat je juist wel moet opkloppen voor het afsmeren..

33

Petuut schreef:
Kiruiv schreef:

bij Michelle klopt ze niet op voor ze gaat smeren, maar in bovenstaand topic wordt gezegd dat je juist wel moet opkloppen voor het afsmeren..

Als je bovenstaande probeert, dan lukt het geheid!!!

Summer1985 schreef:
Petuut schreef:
Kiruiv schreef:

Als je bovenstaande probeert, dan lukt het geheid!!!

ik heb bovenstaande geprobeerd... eerst in de koelkast gedaan, na koelkast op kamertemperatuur laten komen. Toen was hij nog best stevig. Probeerde op te kloppen, de ganache werd wel lichter, maar korrelig en niet zacht genoeg om mee te smeren...!

ik heb precies de verhoudingen aangehouden en slagroom net niet laten koken... Wat heb ik verkeerd gedaan?
zou je het beter in de magnetron kunnen laten smelten...?

35

Ik doe altijd Michelles manier en klop dus niet op voor afsmeren :nooo
Is ook nog nooit korrelig geworden :nooo

Wat voor choc heb je gebruikt? Witte choc is heel gevoelig voor te warm, dan gaat het zo korrelen...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Wat voor choc heb je gebruikt? Witte choc is heel gevoelig voor te warm, dan gaat het zo korrelen...

hm...ik had gewoon pure chocolade van verkade, ik dacht dat moet best kunnen

nou, dan ga ik ook die van Michelle maar eens proberen, kan je daar ook mee vullen?

37

Helaas heb ik geen antwoord op deze laatste vraag.
..maar ben wel benieuwd of je  nog de manier van Michelle geprobeerd hebt
en wat het resultaat is geworden.

38

heleena schreef:

Helaas heb ik geen antwoord op deze laatste vraag.
..maar ben wel benieuwd of je  nog de manier van Michelle geprobeerd hebt
en wat het resultaat is geworden.

Ik heb het op de manier gedaan hoe het in dit topic staat en werkt echt super!! (heb alleen de likeur niet toegevoegd)
Dus ik doe het nu op deze manier, ipv op de manier van michelle!
Succes!!

39

Bedankt.
Er staan genoeg kapsels in mijn vriezer op het moment ...dus ik moet het nu echt gaan uitproberen. ;)

40

Beginnelingetje schreef:

nou, dan ga ik ook die van Michelle maar eens proberen, kan je daar ook mee vullen?

Als je alledrie de filmpjes over how to ganache a cake by Michelle bekijkt, dan zie je dat ze haar taarten zowel vult als afsmeert met dezelfde ganache. Aan het einde van het eerste filmpje klopt ze de ganache wel enigszins op.
Ik heb zelf de witte versie al gebruikt voor zowel vullen als afsmeren en de donkere voor afsmeren. De witte vind ik persoonlijk lekkerder en makkelijker werken (wordt minder snel weer harder). Wel zet ik er even de mixer in als ie (bijna) op kamertemperatuur is, zodat ie lekker smeerbaar en luchtig is.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

SweetTooth schreef:
Beginnelingetje schreef:

Als je alledrie de filmpjes over how to ganache a cake by Michelle bekijkt, dan zie je dat ze haar taarten zowel vult als afsmeert met dezelfde ganache. Aan het einde van het eerste filmpje klopt ze de ganache wel enigszins op.
Ik heb zelf de witte versie al gebruikt voor zowel vullen als afsmeren en de donkere voor afsmeren. De witte vind ik persoonlijk lekkerder en makkelijker werken (wordt minder snel weer harder). Wel zet ik er even de mixer in als ie (bijna) op kamertemperatuur is, zodat ie lekker smeerbaar en luchtig is.

ik heb vorige week inderdaad ook gevuld en afgesmeerd op 'de manier van Michelle'. hhhhm, wat was dat lekker met witte chocolade! opkloppen durfde ik niet, omdat ik bang was dat ie weer korrelig zou worden, maar nu ging het ook prima!

42

Beginnelingetje schreef:
Carien schreef:

hm...ik had gewoon pure chocolade van verkade, ik dacht dat moet best kunnen

Het ligt aan je chocolade, je moet niet van Verkade gebruiken, dat heeft te maken met de verhouding cacao die erin zit, de allergoedkoopste huismerken, van Jumbo, Aldi, markant merk etc (reepjes van 75 gram) zijn goed om te gebruiken. Je kunt ook echte callebout kopen, maar dat maakt het wel een stuk duurder om alleen af te smeren.

Succes, als je het eenmaal hebt gevonden voor jezelf, wil je echt nooit anders meer!  :thumb:

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

43

Moet het perse in een rvs kom? Die heb ik namelijk niet :(

44

Joanna1981 schreef:

Ik doe het gewoon in een beslagkom die ook in de koelkast/magnetron kan! Gaat prima!

45

Summer1985 schreef:
Joanna1981 schreef:

Ik doe het gewoon in een beslagkom die ook in de koelkast/magnetron kan! Gaat prima!

Thanks  :thumb:

46

Ik heb een recept gezien zonder boter. Dus alleen:

* slagroom
* chocolade
* vanille extract

Is de boter noodzakelijk?

47 Laatst bewerkt door taartjejansen (11-12-2011 13:22)

Ik gebruik altijd witte Choco ganache 300 gram witte choco en 125 ml slagroom. Dus zonder boter en vanille en dat werkt voor mij heel fijn. Wordt alleen wel heel stevig dus beter geschikt om af te smeren als om te vullen.

Groetjes Petra

48

Joanna1981 schreef:

Ik heb een recept gezien zonder boter. Dus alleen:

* slagroom
* chocolade
* vanille extract

Is de boter noodzakelijk?

Nee, heel veel doen het juist zonder boter

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

49

Wat zijn dan de verhoudingen?

50

goh wat jammer dat de link niet meer werkt...
Dit is precies wat ik zocht nl,vind die enorme film van michelle ook echt te lang.

Kim, heb je de how to verplaatst? Of is hij echt verdwenen  :s