1

Onderwerp: Hoe bekleed je een taartje met een gat erin?!

De titel zegt het al maar ik zal het uitlichten, mijn dochter word dinsdag 1 jaar en voor zaterdag wil ik een stapeltaart met met een teletubbie die in het "gat" springt en dag zegt, het favo stukje van mijn dochter.

Het idee is om een bolletje te bakken en er een gat in te maken maar hoe bekleed ik dat in hemelsnaam?! het gat moet ook gevuld met dat groene marsepein en het bolletje natuurlijk, wie heeft de gouden tip?!

2

Re: Hoe bekleed je een taartje met een gat erin?!

eerst met een lapje groen marsepein het binnenkant van het gat bekleden en dan een groen lapje met een gat eruit over het bolletje en de randjes dan tegen elkaar aan plakken, met water, eetbare lijm of iets tegen elkaar aan knijpen met je vingers?
en is het de gouden tip? en wat heb ik gewonnen? :D

Alles goed???? nee 3 fout

3 Laatst bewerkt door Pooh (09-12-2007 20:49)

Euhm, even wat anders, in plaats van een bolletje, kan je niet beter gelijk in een tulbandvorm bakken? En daarna dan petra's tip........

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Pooh schreef:

Euhm, even wat anders, in plaats van een bolletje, kan je niet beter gelijk in een tulbandvorm bakken? En daarna dan petra's tip........

Ik denk ook dat je beter gelijk een tulband kan bakken !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

maar een tulabnd heeft van die randen erin en die wil ik juist niet ( kweet het ik ben een zeur..) ik ga voorlopig maar voor Petra haar tip maar ben er nog steeds niet uit of het gat wel zo leuk is.... :w

6

Als je goede stevige botercreme hebt om af te smeren en je marsepein niet te dun uitrolt moet je van de randen niet zo veel meer zien hoor , volgens mij. Succes ermee

7

Of je maakt een rondje met een halve teletubbie erop en dan lijkt het of die half uit een gat steekt?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik zou zeggen: gewoon een bolletje bakken en bekleden en de teletubbie er voorzichting en langzaam induwen ! Beetje bijwerken en klaar ;)

Groetjes, Marleen

9

ik ben er nog steeds niet uit zag vanmorgen dat het gat ook niet alleen het gat is maar het hele huis van de tubbies...

10

Ik heb ook eens een teletubbietaart gemaakt. Misschien heb je daar iets aan? Ik had alleen de romp van Tinky Winky gemaakt. Een gat uit de bol gestoken, besmeerd en daarna bekleed, de marsepein in het gat er een beetje ingeduwd en Tinky Winky er in vastgezet. Bleef keurig zitten!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XZI6YGSN.jpg

Groetjes,

11

Die is leuk Sharon!!

Als je je Tubbie gewoon er bovenop wil zetten en niet half in het gat, zou ik er gewoon een zwart rondje bovenop leggen als zijnde het gat. Eventueel een klein beetje een kuiltje maken bovenop voordat je hem met groen bekleed en dan een zwart rondje erin.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

12

ja sharon die is zeker leuk! je foto is ook duidelijk ik ga het nog eens in overweging nemen ( waarom leg ik de lat zo hoog en wil ik zoveel ?!)

13

Succes!!!