1

Onderwerp: Springvorm van 23 cm

Hallo allemaal!

Ik ben me al een hele tijd suf aan het zoeken naar een springvorm van 23cm. Ik heb een geweldig boek met heel veel lekkere taartrecepten, maar heel vaak wordt er een springvorm van 23 cm gebruikt. Als ik in de winkel kijk, valt me op dat de maten vaak 20, 22, 24 en 26 zijn, oneven getallen zitten er nooit tussen.
Ik bak nu maar met een vorm van 24 cm. Dit gaat wel goed, alleen als je de taart in lagen wil snijden is hij gewoon een stuk minder hoog. Dus 1 cm kleinere diameter zou perfect zijn (vandaar dat ze dat dus ook in het boek steeds gebruiken....:)). 22cm vind ik namelijk weer te klein, ook omdat ik heb gemerkt dat de taart altijd wat naar binnen ' krimpt' /loskomt van de rand na het bakken..

Wie weet waar ik een vorm van 23 cm kan vinden? Ik dacht er ook aan om een verstelbare bakrand te gebruiken, maar ik ben er een beetje huiverig voor ivm eronderuit lopen van het beslag. En de springvormen ken ik en werken fijn.
Loopt beslag trouwens altijd onder een bakrand uit of blijft vrij dik beslag gewoon op zijn plaats? Als bij het erin doen het beslag er al niet onderuit loopt, dan zou dat tijdens het bakken toch al helemaal niet moeten gebeuren aangezien het alleen maar steviger wordt..toch?

Groetjes,

Miriam

2

Re: Springvorm van 23 cm

Hmmm...ik heb een mooie strakke vorm bij Blokker gekocht en ik weet niet welke maat er op de verpakking heeft gestaan maar als ik 'm op meet is ie 22,5 cm :D

3

mijn springvormen schelen allemaal (verschillende merken) 2 cm met wat er op de bodem staat gedrukt

Alles goed???? nee 3 fout

4

als je een vorm van 24 cm hebt (springvorm) en je meet de binnenkant, dan is -ie hoogst waarschijnlijk 23 cm, en daar gaat het beslag in dusss...? Anders kan je een verschuifbare bakrand kopen en die tot 23 cm verschuiven.

Mijn website: Presentaart

5

Die bakranden werken zeker hoor! Ik heb er een van de lidl en ik zet hem dan gewoon op een stukje bakpapier op een bakplaat (die volgens mij ook niet helemaal recht loopt) en er komt maar een heel klein beetje onderuit. Euh, klein beetje is een rolletje langs de zijkant ter dikte van een potlood, zo weinig dus. Niet eens langs de hele onderkant. Dus ik vind ze heel goed werken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com