1

Onderwerp: [HELP] Spoed! Vraagje over invriezen Cupcakes & Boetseersels

Hoi allemaal,

Ik heb net cupcakes gedecoreerd met fondant en die ingevroren. Ik heb ze vrijdag nodig. Nou heb ik ook een paar losse boetseersels gemaakt, om vrijdag nog een toef te spuiten en daar die boetseersels op te doen.
Ik heb dus alles ingevroren; gedecoreerde cupcakes, losse cupcakes, losse mbc... Moet ik mijn boetseersels ook invriezen? Of gewoon luchtdicht verpakken?
Ik wil niet dat ze al te hard worden, ze zijn zo klein dat ze wel eetbaar zijn zeg maar. Dus wat denken jullie dat het slimste is om te doen?

Alvast bedankt!
Liefs, Zoetegeit

PS Sta ik hier goed?

A balanced diet is a cupcake in every hand.

2

Re: [HELP] Spoed! Vraagje over invriezen Cupcakes & Boetseersels

Ja, je vraag staat goed..............en je antwoord vind je bij de FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/68/H … +bewaren?/  ;)

3

Dank je!
Ik vraag me alleen af of het misschien zachter blijft als je het invriest? Omdat je de gedecoreerde cupcakes ook invriest en dat ook weer zacht wordt zegmaar?
Het zijn overigens cadeautjes ter grote van een dobbelsteen.

A balanced diet is a cupcake in every hand.

4

Door het ontdooien ontstaat condens....condens is water, dus ja, de boel kan dan weer zacht worden...zelfs smelten door het vocht.

Ik vries cupcakes in zonder deco............na het ontdooien doe ik er dan de deco op die je net als de boetseersels langer van tevoren kan maken.

Ik kreeg de vraag van iemand of ik op een bepaalde datum cc met fondant kon "leveren"..Die datum stond ik al vol, ze vroeg of ze ze in kan vriezen...Zij wil ze dus compleet invriezen. Zal dat problemen geven denken jullie?
Ik smeer de cc altijd in met wite choc. pasta en doe daar dan de fondant op, gewoon een platte versiering.
En hoelang laten ontdooien??
alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten