1

Onderwerp: Een leuk beginnerspakketje

Hallo, na het zien van alle mooie creaties op deze site (en het verslaafd zijn aan cupcakes) wil ik graag een keer "echt" zelf aan de slag om mooie cupcakes te maken. Omdat onze eigen cupcakes uit de oven meestal smaakloos zijn kocht ik tot op heden vaak kant-en-klare muffins, maakte er een soort botercreme bij en had zo behoorlijk simpele cupcakes.

Ik wil nu eens echt professionele cupcakes gaan maken. Wat zou een leuk beginnerspakketje zijn? Ik heb dus nog geen ervaring en ben bang dat ik meteen weer teveel van alles ga kopen.

Ik dacht zelf aan:

Funcakesmix voor cupcakes (1kg)
>> is dit een lekkere mix, of is het beter alles zelf te doen?

Mix voor botercreme (1kg)

Marsepein of fondant
>> wat is makkelijker werken? en kan ik beter al gekleurde halen, of er zelf kleurstoffen aan toe voegen?

Alvast bedankt!

2

Re: Een leuk beginnerspakketje

Hoi

Funcakes mix is erg lekker hoor dus prima!

Verder zou ik ook suikerbakkerspoeder kopen en idd botercreme..

Marsepein en fondant kan allebei ligt er ook een beetje aan wat je zelf fijner vind..  ik zou wat kleuren kopen en wat wit met kleurstof.. van fondant heb je wel mooie paars, roze enz..  maar sommige kleuren vind ik persoonlijk niet mooi dus meng ik het liever..

En natuurlijk wat uitstekers, een scherp mesje, cupcakebakjes (culpitt of hom) en een roller en een matje..

Zoiets denk ik.. ;)

Succes!!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Hoihoi.

Wat leuk dat je ook aangestoken bent met het bakvirus !! :lol:
Ik gebruik ook de mix voor cc van funmix.
Hij smaakt best lekker moet ik zeggen.
In plaats van botercreme gebruik in vanillefrosting.
Deze is nl heeeel erg lekker.  :P  :9  :P  :9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126762

Ikzelf gebruik altijd fondant die ik zelf doe kleuren omdat ik niet van marsepein houd.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt,en ik wens jou heeeeel veel bakplezier in de toekomst toe.