1

Onderwerp: Een leuk beginnerspakketje

Hallo, na het zien van alle mooie creaties op deze site (en het verslaafd zijn aan cupcakes) wil ik graag een keer "echt" zelf aan de slag om mooie cupcakes te maken. Omdat onze eigen cupcakes uit de oven meestal smaakloos zijn kocht ik tot op heden vaak kant-en-klare muffins, maakte er een soort botercreme bij en had zo behoorlijk simpele cupcakes.

Ik wil nu eens echt professionele cupcakes gaan maken. Wat zou een leuk beginnerspakketje zijn? Ik heb dus nog geen ervaring en ben bang dat ik meteen weer teveel van alles ga kopen.

Ik dacht zelf aan:

Funcakesmix voor cupcakes (1kg)
>> is dit een lekkere mix, of is het beter alles zelf te doen?

Mix voor botercreme (1kg)

Marsepein of fondant
>> wat is makkelijker werken? en kan ik beter al gekleurde halen, of er zelf kleurstoffen aan toe voegen?

Alvast bedankt!

2

Re: Een leuk beginnerspakketje

Hoi

Funcakes mix is erg lekker hoor dus prima!

Verder zou ik ook suikerbakkerspoeder kopen en idd botercreme..

Marsepein en fondant kan allebei ligt er ook een beetje aan wat je zelf fijner vind..  ik zou wat kleuren kopen en wat wit met kleurstof.. van fondant heb je wel mooie paars, roze enz..  maar sommige kleuren vind ik persoonlijk niet mooi dus meng ik het liever..

En natuurlijk wat uitstekers, een scherp mesje, cupcakebakjes (culpitt of hom) en een roller en een matje..

Zoiets denk ik.. ;)

Succes!!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Hoihoi.

Wat leuk dat je ook aangestoken bent met het bakvirus !! :lol:
Ik gebruik ook de mix voor cc van funmix.
Hij smaakt best lekker moet ik zeggen.
In plaats van botercreme gebruik in vanillefrosting.
Deze is nl heeeel erg lekker.  :P  :9  :P  :9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126762

Ikzelf gebruik altijd fondant die ik zelf doe kleuren omdat ik niet van marsepein houd.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt,en ik wens jou heeeeel veel bakplezier in de toekomst toe.
En wel showen wat je gemaakt hebt he?
Ik ben nl heel erg nieuwsgierig. ;)

groetjes yvon

4

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zeker weten aangestoken met het bakkersvirus :)! Het zal even duren voordat ik jullie kan evenaren, maar ik ga hopelijk net zulke mooie creaties maken.  Ik ga ze vanaf het begin op de foto zetten, dus jullie zullen ze zeker zien!

Ik heb alleen zelf geen idee hoe fondant smaakt. Is dit te vergelijken met marsepein? Of een totaal andere smaak? En zit er qua bewerking nog veel verschil tussen?

De smaak is echt totaal anders. Ik vind fondant een beetje mwa nergens naar smaken en qua structuur elastiek, de marsmellow variant vind ik nog wel oke. Ik vind marsepein veel lekker. Nu mag aleen niet iedereen marsepein hebben i.v.m. de amandelen.

Veder qwa werken heb ik gelezen op deze site dat fondant makkelijker werkt, maar voorlopig heb ik er vooral heel veel ruzie mee. Maar dit kan ook door het weer komen, wand ik las dat meer mensen hier last van hadden.

Succes!!!

6

Hoi,

Welkom op het forum, ben heel benieuwd hoe je het bakken gaat vinden; t is enorm verslavend...

Misschien een idee als je vermeld waar je woont; omdat je zoveel (begrijpelijke!!) vragen hebt, is het mss een idee als je eens met iemand uit je buurt samen bakt, zo ervaar je de materialen, en krijg je meteen tips!?

Of een workshop volgen, maar bovenstaande lijkt me ook leuk?`

Groetjes Jose

7

Ik zou het marsepein starterspakket aanschaffen, qua smaak gaat mijn voorkeur echt uit naar marsepein. Voor het maken van bloemetjes (met blaadjes omhoog) of andere figuurtjes die moeten uitharden is fondant met tylose ideaal. Ik ben zelf begonnen met van beide 250 gram en de doos met kleurstoffen.