1

Onderwerp: Gebruiksaanwijzing Royal Icing

Hoi medebaksters,

Ik heb de royal icing uit de webshop maar ik heb de zak weggeooid en de icing in een doos gedaan. Je raad het al.... nu weet ik niet meer hoe ik hem klaar moet maken.

Kan iemand me vertellen hoeveel water, icing en poedersuiker ik moet gebruiken?

Thanx.

Gr. Angela

Groetjes,
Angela

2

Re: Gebruiksaanwijzing Royal Icing

Goeie vraag! Volgens mij is het 120 ml water per kilo icing... Heel weinig in ieder geval! En dan flink mixen, op het laatste pak stond tot wel 8 minuten...

Als je gewoon een mix van funcakes hebt gekocht, hoeft er volgens mij geen poedersuiker bij...

Sweet as sugar and everything nice

3

Kelly87 schreef:

Goeie vraag! Volgens mij is het 120 ml water per kilo icing... Heel weinig in ieder geval! En dan flink mixen, op het laatste pak stond tot wel 8 minuten...

Als je gewoon een mix van funcakes hebt gekocht, hoeft er volgens mij geen poedersuiker bij...

idd geen poedersuiker erbij. Ik gebruik vaak wel wat meer water dan aangegeven omdat hij anders niet te verwerken is. Maar dat moet je zelf even uit proberen, kleine beetjes (druppels) erbij om te kijken om het de goede dikte heeft. En ik mix hem ook zo'n 10 min.

Succes!

4 Laatst bewerkt door danielle (09-09-2011 13:13)

Ik heb de verpakking van funcakes er even bij gepakt.

Per 500 g mix (gezeefd), 60 ml water toevoegen voor een royal icing met een stijve consistentie. Mix en water 7-10 min rustig kloppen tot de icing goed wit is, het niet meer glanst en er pieken getrokken kunnen worden die niet teruglopen.pas bij een handmixer op voor vastlopen van de mixer!
Om te verdunnen: per 200g icing 1 theelepel water toevoegen voor medium consistentie of 2 theelepels voor dunne consistentie.

Er is dus geen poedersuiker nodig.
Succes

Ik droom zelfs over taart!

5

kan iemand mij uitleggen waarom je zo lang moet mixen? bij mij ziet het er al snel goed uit, dus snap niet waarom ik dan zo lang moet mixen. Maar misschien is daar wel een hele goede reden voor :)

groetjes