1

Onderwerp: icingfiguren spuiten

Alhoewel ik nog vreselijk aan het knoeien ben met mijn icingvlinders heb ik toch ook nog wat positiefs ontdekt. Ik heb een copie gemaakt van de vlinders uit het boek en dat door de lamineer gehaald dat werkt super. Een insteekhoesje is veel dunner en minder glad en folie kan verschuiven dit gaat echt geweldig. Als de vlinders droog zijn haal je ze er makkelijk af een doekje erover en klaar voor hergebruik. Nu nog netjes leren spuiten, misschien toch maar een workshop gaan volgen.

Re: icingfiguren spuiten

Dit werkt zeker alleen met warm lamineren ik zat ook al te denken zo'n ding aan te schaffen.
De patroontjes voor de wilton royal icing bloemen  zijn ook heel handig als ze gelamineerd zijn.
Groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: icingfiguren spuiten

h

4 Laatst bewerkt door wietske (22-06-2006 20:21)

Re: icingfiguren spuiten

ja saskia we zijn nieuwsgieris :D

Wat een superidee, nu alleen nog even iemand zoeken die zo'n ding heeft :D :D :D :D

groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5 Laatst bewerkt door wendy (22-06-2006 21:39)

Re: icingfiguren spuiten

Dat lamineren is inderdaad een super plan, laat ik die nu net voor vaderdag aan Ruud hebben gegeven. Pik in. ;) :D
Ach, en hij kreeg ook een buro stoel voor bij de computer. (daar zit ik dus nu meer in dan hij) ;)

6 Laatst bewerkt door dutchdecorator (23-06-2006 08:16)

Re: icingfiguren spuiten

Hallo nieuwsgierige aagjes gelukkig kijk ik iedere dag even hihi,

Het zijn kleine rondjes(van papier) met daarop lijntjes tot waar je welk blaadje moet spuiten,
niet echt duidelijk he?
Ik probeer het nog eens ze staan in cursusboek nr2 van wilton ik heb ze gescand maar het schijfje is nog bij broerlief.
het zijn dus cirkeltjes zogroot als de bloemnagel met daarin aangegeven voor elke bloem hoeveel en hoegroot de blaadjes moeten worden.
Zodra ik het schijfje heb zal ik het posten dan kan ik ze naar de liefhebbers mailen(zal wel illegaal zijn maar ja moet wilton maar naar nederland komen!)
Groet Saskia
Ben evt wel bereid een demo te geven op een meet en greet als het niet te ver weg is (zoetermeer is perfect).

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: icingfiguren spuiten

Super !!!!

Ik meld me alvast aan !!!!  :)

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8

Re: icingfiguren spuiten

Het idee van het lamineren is echt super!
Weet al wel iemand die dat voor me kan doen.

En ik houd me ook aanbevolen voor de patroontjes van de wilton royal icing bloemen. Ben heel benieuwd daarna.

Re: icingfiguren spuiten

Kijk dat willen we ik heb heel veel belangstelling voor die patroontjes en die meet and greet lijkt me ook leuk. De vorige heb ik niet meegemaakt want toen kende ik dit forum nog niet. Scheelde geloof ik een hoop tijd en geld want je wordt er wel erg hebberig van. Maar goed als ik dan weer naar mijn vlindertjes kijk..............