1

Onderwerp: hep mijn vulling word niet stijf!!

hallo allemaal,

heb vandaag weer een poging gedaan om een taart te maken alleen de vulling ervoor (after eight) die ik hier van de site heb gehaalt word niet stijf weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??? of wat ik fout doe??? HELP

2

Re: hep mijn vulling word niet stijf!!

Misschien moet je hem wat langer in de koeling laten staan, of even in de vriezer en dan nog een keer kijken of hij opstijft!
Succes  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

misschien extra klopfix?

4

@Joyce ja hoop dat het helpt

@Melanie heb ik al gedaan drie zakjes zitten er nu in :s het is iets dikker maar nog niet de dikte om tussen de taart te smeren

5

Ik zou geen klopfix teveel erin doen. Is nl. mijn fout geweest toen ik de eerste keer een vulling maakte met slagroom die opgeklopt moest worden. Had deze wel af laten koelen maar niet lang genoeg. De volgende dag was mijn vulling keihard, door de klopfix, denk ik. Conclusie.....niet teveel klopfix maar wel en nachtje in de koelkast laten staan en dan pas opkloppen. Wanneer slagroom niet koud genoeg is is deze bijna niet op te kloppen, de goedkopere ook niet trouwens  ;)

6

nou dames bedankt voor de hulp was gewoon denk ik niet geduldig genoeg :o  :rolleyes:  maar het is gelukt  :Y

7

HOe lang is lang....... ik heb het nu zeker 20 minuten staan mixen, het enige is dat het niet zo korrelig en waterig meer is. Een klein beetje dikker/luchtiger maar nog lang niet de structuur van slagroom.

Heb er 2 zakjes klopfix in gedaan.

8

een nachtje in de koelkast is lang :)
uurtje of 4 is ook lang. half uurtje is vaak te kort.
20 minuten mixen... is ook lang!

als ik zo iets maak de avond ervoor, en dan de volgende ochtend ga mixen ben ik met 2 minuten klaar!

9

Ik twijfel of ik m in mijn taart moet doen...... hij smaakt heerlijk. Maar de smaak van chocolade en munt is natuurlijk ook wel heftig en overheersend. Ik ben zo bang dat de vulling niet goed meer is. En we er ziek van worden Wat denken jullie?

10

:think: niet meer korrelig en waterig? wanneer werd het korrelig en waterig dan?
hoelang heb je gekoeld?

normaal is 2 minuten mixen al te lang (ik ken alleen de bonbonblocvariant, maar dat zal niks uitmaken lijkt mij).... laat staan 20min.....

Het lijkt mij dat het niet kan bederven van te lang mixen, maar dat weet ik niet zeker.......
heb je het wel koud gezet/gehouden dan? :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Slagroom kun je toch ook kapotslaan door te lang mixen. of dit ook zo is als die zoals in dit recept meegekookt heeft weet ik niet.

Had je 'm eerst koud weggezet en de ochtend daarna pas gemixed? Zo staat het tenminste in het recept...denk dat je ergens in het stappenplan een foutje hebt gemaakt?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Ik heb ook een paar keer geprobeerd deze vulling te maken volgens het recept van de site. Na een nacht in de koelkast ging het bij het mixen  ook fout, werd meteen waterig en korrelig. Heb het nu maar opgegeven.
Dus als iemand DE tip heeft om het wel goed te laten worden hoor ik het graag.

13

Carien schreef:

:think: niet meer korrelig en waterig? wanneer werd het korrelig en waterig dan?
hoelang heb je gekoeld?:

Het was al waterig en korrelig toen ik het na een nacht koelen uit de koelkast haalde.
Tijdens het mixen werd het iets meer dichter qua samenstelling.

Bianca1969: Ik heb het recept idd gevolgd zoals jij beschrijft. Ik zal vast ergens iets net anders gedaan hebben dan moet..... want het lukt heel wat andere mensen wel !! Het moet toch echt na mixen de structuur en dikte van slagroom hebben??? Ziet het er dan uit als een soort chocolademouse??

Zou het evt kunnen komen door goedkoop merk slagroom??

Wendy1406: Balen he als het niet lukt!

14

het vet% van de slagroom moet wel iets van 30-35% zijn.
Light versies en houdbare slagroom schijnt niet te werken....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

houdbare wel hoor, die gebruik ik altijd.
chocola (welke dan ook) in kleine stukjes, slagroom erbij, verwarmen tot chocola gesmolten is. af laten koelen op het aanrecht, dan de koelkast in de volgende dag.
30 seconden mixen of zo en het is klaar.

ik gebruik trouwens minder chocola meestal als het recept. (weet niet eens wat er in het recept staat)
maar 200 ml slagroom en dan 100-150 gram chocola.

16

Ik denk dat ik te lang mix.

Ik had het nu uit de koelkast, in de keukenmachine, stopte even om te proeven. Was lekker zacht, mooie structuur. Maar niet echt hard. Doe ik nog heel even 10 seconden de keukenmachine aan en plots weer klonterig......
Die 30 seconden moet ik dan maar aan gaan houden. Wel erg jammer. Maar drie keer is scheepsrecht?

17

oh, ik doe het niet eens in de keukenmachine. gewoon met de handmixer en dan niet eens op de hoogste stand.

18

Mixen in de keukenmachine gaat veel te hard inderdaad. Je slagroom gaat dan schiften.
Dat gebeurt ook als je alleen slagroom gaat kloppen.
Deze vulling wordt ook niet heel stijf. Blijft de consistentie  van slagroom houden.

Maar inderdaad:  slagroom verwarmen, after eight erin oplossen en goed roeren. Dan een hele nacht in de koelkast. Hij moet echt weer goed koud zijn. En even opkloppen met een handmixer.
En met deze vulling moet je een dijkje spuiten.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym