1

Onderwerp: Fondant met tylose blijft soepel na 24u

Hoi Hoi,

Ik heb gister de lussen voor een strik gemaakt voor de eerste keer. Daar heb ik 2 snufjes tylose doorheen gekneed ( was ong 125 gram )

Ik heb het netjes laten drogen... het is wel wat harder maar je kan zeg maar nog een beetje vorm er in maken.

Is dit normaal?

Of kan ik weer overnieuw beginnen?

2

Re: Fondant met tylose blijft soepel na 24u

Welk merk fondant heb je gebruikt? Niet alle fondant wordt hard namelijk, ook niet met tylose.....

En verder was het (hier) gister ook weer heeeeeel vochtig en dan duurt het allemaal toch wat langer. Lussen voor een strik laat ik soms wel een week drogen! Mocht je meer haast hebben dan is een half uurtje in de oven op 50º misschien een idee? Ze zijn dan nog zacht als ze warm zijn, maar hard als ze afkoelen.  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik heb het merk funcakes gebruikt..

Zou er bijna met een fohn op gaan staan hahahahhahaa

Mag ik eens vragen of het inderdaad zo is dat met tylose de fondant niet meer eetbaar is?

5

Er staat bij dat funcakes 'lekker lang' soepel blijft maar uiteindelijk wel uithard, eventueel met tylose. (bij de webshop). Dus ik denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen. Geduld hebben dus  ;)

@zingenopkrukken: Fondant gemengd met tylose wordt er niet lekkerder op, maar het is niet on-eetbaar.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!