1

Onderwerp: Advies nodig voor vulling

Ik moet volgende vrijdag een taart afleveren dat dan voor zondag is. Enige verzoek is geen chocola, verder willen ze verast worden door 'de kok'. Aangezien mij laatste taarten vol met chocola zaten (vulling en afsmeerganache) heb ik geen idee waarmee te vullen dat het dan nog 2 dagen lekker blijf. Ook geen bekenden allergieën.

Iemand tips?

2

Re: Advies nodig voor vulling

Ik hoop niet dat ze verast willen worden maar verRast.... ;)

Vullen met botercrème (van de mix, zodat het niet hard wordt in de koeling) met een (Patidess-)smaakje? Dat blijft lang genoeg goed.

Hangt een beetje van de smaak van je klant af: wel of juist geen citroen, aardbeien etc. etc.....

3

Of meringue botercreme (kun je mee vullen en afsmeren) en dan combineren met fruit (stukjes perzik, framboos, ananas) en jam.
Of mbc met bastognekruimels of bokkepootjes en lemon curd. Is allemaal zoet met een beetje fris en je kunt het een tijdje bewaren.

4

Ik heb vorige week een taartje gemaakt met botercreme (mix) waarbij ik de helft van het water vervangen heb voor safari dus safari botercreme en een laag ananas jam.
Dit werd een tropisch taartje die iedereen erg lekker vond!
(er zit dus wel wat drank in, dus dat ligt eraan of ze dat een probleem vinden)

Ik droom zelfs over taart!

5

ben fan van framboos van patidess met witte choco (valt dat ook onder choco) of vanillie/champagne. Ik vul soms wel met 2 lagen creme, maar dan doe ik wel verse of in dit geval diepvries fambozen van ah op de botercreme voor het frisse. Dat vervangt dan de jam.

6

ik zou dan idd maar voor crèmevullingen gaan :Y
ik heb weleens de sinaasappel-passievrucht-crème van hier gemaakt, die is errug  :9  :9  :Y 
Die had ik gecombineerd met choc, maar dat moet ook met lemoncurd/sweet orange/tropische vruchtenjam oid kunnen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl