1

Onderwerp: Hoe kan ik dit het beste doen?

Hoi hoi Taart maatjes :)

IK heb a.s vrijdag een bruidstaart van 4 harten in de kleuren creme, zwart, creme, rood en ze willen alleen maar marsepein. Geen probleem.
Maar ze willen 2 harten rechtop staand met hun initialen bovenop de taart, ook geen probleem alleen vraag ik mij af ...als ik deze vandaag van marsepein maak, zijn ze dan a.s vrijdag wel hard...wordt het uberhaupt wel hard?? Ik werk te weinig met marsepein om dit te weten en tylose wordt niet gebruikt in marsepein en als ik fondant gebruik voor de harten dan komen de kleuren niet overeen want de marsepein heeft een andere kleur rood dan mijn fondant en dat geldt ook voor creme.

Wie oh wie kan mij helpen :)

2

Re: Hoe kan ik dit het beste doen?

Marsepein hard idd niet genoeg uit. Zelfs niet met tylose. Je zou het kunne proberen en dan hopen dat het tegen vrijdag hard genoeg is  :s  maar zelf zou ik ze maken van fondant met tylose. Loop je geen enkel risico  ;)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Zelf werk ik altijd met marsepein (maak er ook boetseersels en opstaande bloemetjes enzo mee). Maar voor een topper voor een bruidstaart zou ik geen risico nemen en voor uithardende fondant gaan. Het zou zo jammer zijn als je mooie harten van marsepein hebt gemaakt en a.s. vrijdag blijkt dat je ze niet rechtop kunt zetten. Gewoon fondant gebruiken. :Y

4

Of je het van marsepein of fondant maakt, het is zo keihard toch niet eetbaar, dus zou niks uit moeten maken waar je het van maakt toch?

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Bedankt voor de tips.

Ik heb 2 harten van Fondant gemaakt en de harten aangekleed met marsepein  ;)

Inderdaad , de harten worden toch niet gegeten waarschijnlijk