1

Onderwerp: vlug werd langzaam...

kreeg vrijdag een mail of ik heel aub nog een taart kon maken voor zondag...de peetoom/voogd van mijn man vierde dan zijn verjaardag en wilde toch wel graag een taartje van mij. Het mocht simpel zijn, dat was geen probleem. Had voor zaterdag nog een suikervrije taart staan ( vergeten foto te maken) en nog een feestje maar ach....zaterdagavond moest kunnen.
Nou dat heb ik geweten....de fondant droop zowat van de taart af. ua vulling hoefde de taart niet in de koelkast maar het was zo vochtig dat ik geen andere keus had de taart er tussendoor in te zetten. En zo heb ik nog halve nacht aan de taart gewerkt  :s  om een zondag 1 1/4 uur mee in de auto te kunnen nemen.
Je ziet de taart op de foto ook erg blinken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XAAEPO67.jpg

gevuld met luchtige vanillecreme met aardbeien en aardbeiencreme en de andere laag met l.vc met tropisch fruit en tropische vruchten creme.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: vlug werd langzaam...

Zal je altijd hebben dat het dan en heet en vochtig weer is :s
Maar ik vind hem toch heel goed gelukt hoor, leuke combinatie ook dat wit met bruin, top!! :Y

3

het is toch echt beige  :D  heb vanochtend vroeg een foto gemaakt, licht was nog niet optimaal.
Dat vochtige klamme weer mag wat de taarten betreft wel snel afgelopen zijn....bah.

4

Oh hij blinkt zo erg dat ik in de onderste taart volgens mij je camera zie!!!  :think:  Desalniettemin vind ik hem geweldig!!! Mooie kleurencombi!

5

dat is toch ook mooi een hoogglanstaart ;)

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Yavahn schreef:

Oh hij blinkt zo erg dat ik in de onderste taart volgens mij je camera zie!!!  :think:  Desalniettemin vind ik hem geweldig!!! Mooie kleurencombi!

:lol:  ja dat was me nog niet eens opgevallen. Ik kon niet thuisbrengen wat dat was maar je hebt helemaal gelijk.
had het beter een spiegeltaart kunnen noemen  :lol:

7

Nou, ik vind hem goed gelukt hoor! En een taart met een glansje doet het altijd goed  :Y .

Zaterdag was het weer inderdaad een complete ramp, voor het taarten dan he...Ik had zelf ook heel veel ruzie met mijn fondant, niet normaal meer. Ik werk met Bakels en die is normaal wat aan de stugge kant maar niet zaterdag.....wat 'n drama. Gisteren trouwens ook nog...

8

ondanks alles is het toch nog een mooie taart geworden.  :Y
en bij cake boss doen ze niet anders dan de taart
glanzend maken  :lol:
En hoe vond de ontvanger hem want dat is toch het belangrijkst

9

mooie taart hoor ondanks de problemen.

hier was het zondag ook nog klam en warm en benauwd, maar heb alleen last gehad van zweterige fondant, maar er viel redelijk mee te werken eigenlijk. was verbaasd dat het zo goed ging.

10

Antwannette, ik heb ook fondant van Bakels. Vond die de laatste tijd juist slap en had nu een nieuwe emmer en ja hoor...weer lekker stug. Totdat ik er mee ging werken... :s

Keek toevallig net in de bakken van de vochtvreters die ik had neergezet. Alleen van afgelopen weekend zit er gewoon een hele plas water in.

Maja, de taart was goed in de smaak gevallen. Er waren gasten bij die meteen wel wilde bestellen maar steeds 1 1/4 uur van huis bezorgen gaat met te ver  :D  Heb gezegd dat ik nog wel wat adresjes daar in de buurt wist en anders mogen ze zelf komen halen.

11

Tja meestal he..als je denkt die doe ik er ff bij..zul je zien dat alles tegen zit...maar desalniettemin..mooie taart en hou van de kleurtjes
Mail je straks ff..gaan we ff wat inplannen samen..anders komt het er niet van:-)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

12

conny4u schreef:

Tja meestal he..als je denkt die doe ik er ff bij..zul je zien dat alles tegen zit...maar desalniettemin..mooie taart en hou van de kleurtjes
Mail je straks ff..gaan we ff wat inplannen samen..anders komt het er niet van:-)

ja leuk  :)  Ik zie het vanzelf wel verschijnen. Nu weer snel aan de gang.