1

Onderwerp: Meidentaart

Had al een poosje deze chocolademolds in huis: www.deleukstetaartenshop.nl/chocolate-candy-pops-candy-chocolate-molds-wilton-candy-mold-girl-power-2-pack-p-1035.html en heb ze nu gebruikt met marsepein voor een taartje voor ons ons buurmeisje. Molds insmeren met crisco is een must en het vergt wat geduld, maar toch wel leuk resultaat:

http://i54.tinypic.com/verqiu.jpg

2

Re: Meidentaart

Leuk!

Ik heb die molds ook liggen, maar nog niet echt de mogelijkheid gehad om ze te gebruiken!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Molds, zijn dat van die flexibele vormpjes waarin je fondant moet drukken en dat er dan in de vorm van het voorwerpje weer uitkomt?
Dan heb ik die met muzieknoten. Vind dat heel lastig werken nog.. Soms leg ik ze even in de koelkast om uit te harden voor ik ze eruit tik.

4

Ja, dat zijn inderdaad molds. Je kan je mold ook even in de vriezer leggen en ze er dan uitdrukkken.

Degene die Fruitcake bedoeld zijn eigenlijk voor chocola en van hard plastic. Daardoor iets moeilijker er uit te krijgen. Maar wel erg leuk!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Leef! schreef:

Ja, dat zijn inderdaad molds. Je kan je mold ook even in de vriezer leggen en ze er dan uitdrukkken.

Degene die Fruitcake bedoeld zijn eigenlijk voor chocola en van hard plastic. Daardoor iets moeilijker er uit te krijgen. Maar wel erg leuk!

Het is inderdaad hard plastic, dus niet heel makkelijk. Als je de vorm in twee of meer delen/kleuren kan maken gaat het wel makkelijker om ze er uit te krijgen.