1

Onderwerp: lussenstrik

Ik heb woensdag mijn lussen gemaakt voor een lussenstrik die ik wil maken. Heb er geen tylose doorheen gedaan, want dat had ik niet. Heb hem dinsdag nodig, dus ik dacht, kan het mooi lang drogen en hard worden. Het werd ook elke dag weer wat harder, en eergister waren de lussen mooi hard! Alleen gisteravond, voelde ik er even aan, zijn ze in eens een stuk zachter geworden!? Hoe kan dit en worden ze wel weer hard? Ik heb ze in een taartdoos op bakpapier staan, met de deksel van de doos open. Waar kan het aan liggen? Hoop namelijk echt wel dat ik de strik kan gebruiken..

2

Re: lussenstrik

Misschien te warm/ vchtig..?

3

ja ik dacht al misschien komt het door het weer van gister, benauwd? ik heb hem gewoon op het aanrecht staan. heb nu de doos dicht gedaan..

4

het is momenteel veel te vochtig.
IK had hetzelfde probleem en wel met tylose.

Lussen waren droog, maar toen de strik een paar uur klaar was begonnen de lussen door te zakken en te breken.
Weet ook niet wat ik daar momenteel aan kan doen :s

5

Het enige wat je kan doen, is de volgende keer toch tylose gebruiken.

En Meetje.. wat je nog kan doen is de lussen even extra drogen voor je hem in elkaar gaat zetten.. een uurtje de lussen in de oven op 50 graden, deurtje een stukje open laten staan.. Als ze dan uit de oven komen zijn ze zacht.. maar zodra ze afgekoeld zijn zullen ze keihard zijn  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!