Onderwerp: een 5 voor Sydney met een pinda-noten allergie
hier mijn 45ste taartje, maar mijn 2e taartje voor een jarige job met een pinda-noten allergie. aangezien ik normaal met marsepein werk, ben ik na 1, nou ja eigenlijk 3 sopbeurten
aan de slag gegaan met de puzzels. pff wat een drama met fondant. tijdens het bakken van de taarten ging van alles mis. ik was bezig met het afwegen van de mix etc etc..... is de batterij van mijn weegschaap leeg.
snel mijn bureautje ingedoken en kon gelukkig toch 1 nieuwe vinden. pff, snel de taarten gebakken. bij de taart in de cakevorm, zakte het bakpapier door dus lag die onderkant was alles behalve recht. tijdens het in vorm snijden, ging het best goed, maar het afsmeren wilde ook niet echt gaan. af en toe nam ik stukjes taart mee ipv een mooi laagje bc achter te laten. toch voortaan eerder bakken.
ik had de avond tevoren wel alle fondant alvast gekleurd, maar alles bleef zo aan de handschoenen plakken dat deze ook scheurden. uiteindelijk heb ik het roze maar met mijn blote handen gedaan. nu, 5 dg verder is alles er pas echt af. mijn handpalmen gingen best snel, maar mijn nagelriemen.....
toen ik wilde gaan uitrollen, bleek ik mijn roller vergeten te zijn tijdens de sopbeurten. omdat ik inmiddels toch in tijdnood zat, heb ik de kleine roller gebruikt omdat ik 100% zeker was dat die goed schoon was en ik wilde geen risico lopen....
ik kreeg helaas de randjes niet heel mooi weggewerkt en mijn poging om de bovenkant in 1 keer te bekleden faalde ook omdat de lap scheurde. de plank waar de taart op staat, is 45 bij 40. maar goed dat ik van te voren ff mijn koelkast opgemeten heb voordat ik het plankje ging halen.
uiteindelijk toch redelijk tevreden. ik had om feedback gevraagd van de klant en de jarige heeft genoten van dr taart en ze vond hem erg mooi
wel vond ze zelf de fondant wat droog geworden waardoor het net kauwgom leek.... iemand een idee hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen? crisco erdoor heen doen?
bedankt voor het lezen en kijken. en feedback ik altijd welkom.
oh ja, ik vond het wel heel spannend. haha, normaal eten mijn kids altijd crackers met pindakaas als ontbijt... dat hebben ze 2 dg niet gekregen zodat ik zeker wist dat ze ook als ik er ff niet was, de tafel niet "vies" konden maken. gelukkig vonden ze een crakcer met kaas ook goed.
nou ja, genoeg gebabbeld....hier zijn de foto's... gemaakt door de mama van de jarige.... mijn batterij van de camera was leeg en kon de oplader niet vinden

dit is toch echt wel 3D, toch?