1

Onderwerp: Koekjes decoreren met... Met wat eigenlijk?

Hallo allemaal,

Over enkele weken wil ik voor een goed doel een aantal koekjes bakken en decoreren.
Nou ben ik wat gaan rondkijken in de webshop en heb verschillende dingen gevonden... maar ik ben niet helemaal overal zo zeker van.

Candy melts leken mij ideaal, vooral ook omdat ze uitharden en ik de koekjes kan verpakken zonder dat de ze beschadigt raken.
Maar ik kon ze alleen vinden met een chocolade smaakje... en ik dacht meer aan smaken als aardbei, citroen, banaan.

Icing zag ik ook staan en daar kan ik een eigen smaakje aan toevoegen. Maar klopt het dat icing gel niet hard wordt? Dan raakt de icing beschadigt in het plastic zakje...

Graag jullie advies over wat de beste keus is, of tips over misschien een ander product.

Alvast bedankt!

Make cake, not war!

2

Re: Koekjes decoreren met... Met wat eigenlijk?

Royal icing............wordt wel hard.

Met fondant/marsepein kan ook.

3

Maar klopt het dat icing gel niet hard wordt?

Wat bedoel je met icing gel?

Met rolfondant is erg leuk decoreren; misschien dat je het smaakje dan aan het koekje kunt geven? Of met LorAnn oil de fondant een smaakje (of één van de FunCakes fruitfondant smaakjes) geven.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Maar klopt het dat icing gel niet hard wordt?

Wat bedoel je met icing gel?

Met rolfondant is erg leuk decoreren; misschien dat je het smaakje dan aan het koekje kunt geven? Of met LorAnn oil de fondant een smaakje (of één van de FunCakes fruitfondant smaakjes) geven.

Sorry, foutje van mij.
Ik bedoelde deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … p-409.html

Make cake, not war!

5

Nee hoor, daar zou ik geen koekjes mee decoreren. Piping gel is doorzichtige gel, wordt niet hard en is niet lekker als decoratie :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

candy melt dat is chocolade, dus ja, dat smaakt ook naar chocolade ;)

icing is een verzamelnaam, rolfondant is icing, fandantglazuur is een icing, net als botercreme en royal icing.

koekjes worden vaak versierd met royal icing.

als je zoekt op google naar voorbeelden, en je zoekt op royal icing cookie, vindt je een heleboel leuke koekjes :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs