1

Onderwerp: Baby mal vraagje

Hoi hoi

IK ben sinds kort de trotse eigenaresse van een baby mal en ik dacht , weet je wat..heb niks te doen , ik ga even baby's maken.

Nou dat valt nog niet mee...

Poedersuiker in de mal, beetje crisco, in de vriezer, in de koelkast...wat ik ook doe, hij/zij komt er niet helemaal mooi uit en dan met name het hoofdje. Vind het ook letterlijk een bevalling om ze uit de mal te krijgen zonder ze te beschadigen.

Wat doe ik fout??? Alle tips welkom...hellup, ik wil baby's!!! :)  :)  :D  :D

2

Re: Baby mal vraagje

Hoi hoi,

ik doe er nooit iets bij in alleen fondant en laat ze in de vriezer tot ze zo goed als bevroren zijn en dan beval je heel makkelijk  ;)

Groetjes van Mieke

3

beetje crisco in de mal en dan in de vriezer.. dan plopt ie er zo uit.. ;)

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Dus echt tot ie bevroren is??

5

Ja tot hij echt zo goed als bevroren is.

Groetjes van Mieke

En als ik hem/haar eruit druk, waar druk ik dan het beste???

7

Ik probeer hem altijd vanuit het brede stuk binnenstebuiten te keren en dan komt het hoofdje eigenlijk vanzelf mee.

Lijkt wel een bevalling hahaha...

Thanks allemaal :)

9

vooral geen poedersuiker er in doen want dan vul je de kleine deeltjes van de baby op met suiker (die er dan weer af valt). beetje vet maken, marsepein er goed in doen (en dan marsepein niet meer verplaatsen, anders krijg je ribbels), half uurtje vriezer en er uit halen. haartjes beetje bijkleuren, broekje aan naar keuze en klaar!

Heel goed in alle hoeken en gaten duwen anders krijg je babies zonder neus e.d.... Doe een bal in het midden en wrijf uit naar de uiteinden. Zorg ervoor dat je de mal niet verder vult dan net tot het randje. Vaak houd je in het midden een heuveltje. Even weghalen, anders zweeft je baby straks.

Inderdaad in de vriezer en eruit wurmen. Ik trek de randen naar buiten en meestal vlat hij er zo uit. Ik gebruik geen crisco en inderdaad zeker niet met poedersuiker!

ik heb ook vaak een geplet hoofd of een misvormde kont...
dan ben ik te ongeduldig om hem/haar al te vroeg uit de vriezer te halen en dan gaat de bevalling niet zo vlotjes...

(arme baby...)

Ik zing mijn eigen wijsje!

12

Bedankt voor alle tips...baby's zien er al een stuk beter uit. Er zit nu nog 1 in de vriezer