Onderwerp: sugar craft gun werkt niet :(
Hoi Hoi,
Ik heb een sugar craft gun gekocht, en wilde gister sliertjes knijpen van zwarte fondant. Maar ik kreeg het er met geen mogelijkheid uit?
Doe ik wat fout? Iemand tips?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sugar craft gun werkt niet :(
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Hoi,
Ik heb een sugar craft gun gekocht, en wilde gister sliertjes knijpen van zwarte fondant. Maar ik kreeg het er met geen mogelijkheid uit?
Doe ik wat fout? Iemand tips?
Ik zou even met de zoekfunctie gaan zoeken, er zijn geloof ik al wat topics over werken met de sugar craft gun voorbij gekomen, misschien kun je daar de gouden tip vinden?
Succes!
Fondant is vrij stug om er uit te krijgen.
Goed doorkneden totdat jhet echt soeopel is en eventueel wat crisco erdoor. Probeer eerst eens met het grootste gaatje en kijk of je het er dan uit krijgt.
Met marsepein gaat het iets makkelijker...
Het lukt perfect als je er goed wat crisco door doet.
Er is zelfs een geweldig handig filmpje van te vinden. Idd ff zoeken met de zoekfunctie!
is poedersuiker ook goed?
Rosalien,
Zeker geen poedersuiker hoor, wordt de fondant alleen nog veel harder van.
Crisco, trex of een ander plantaardig vet doet het beter glijden
Veel succes
oh oké! thanks!
Kan dit gewoon in de super gekocht worden? ken het namelijk niet..
ik kan er ook niet mee overweg...
Bij mij doet funcakes fondant het niet...ook niet met crisco..maar bakels.....TOP!!! Ging meteen goed!! Dus nu ook altijd kilootje bakels in huis hier...is op een of andere manier zachter of soepeler dan funcakes...
Bij fondant doe ik er altijd wat crisco doorheen (ik weet dat het bij grote c1000's wel eens in het assortiment zit en anders een taartwinkeltje in de buurt zoeken.
Bij te weinig crisco komt het er alsnog niet uit (is het nog te hard) en bij teveel ook niet (is het te zacht, waardoor het erachter langs loopt binnenin). Dus even uitproberen!
Ik zag vandaag potten crisco bij de Jamin staan, en ik heb het van de Marco...
Bij mij doet funcakes fondant het niet...ook niet met crisco..maar bakels.....TOP!!! Ging meteen goed!! Dus nu ook altijd kilootje bakels in huis hier...is op een of andere manier zachter of soepeler dan funcakes...
In de winkel demonstreer ik altijd gewoon met funcakes fondant, en dan het schijfje met het kleinste gaatje dat in het setje zit, en met een beetje crisco of Petal base van JEM gaat het altijd prima..
Zorg dat je niet te veel fondant in de gun doet, en met het doorkneden met crisco net zo lang doorkneden tot het echt warm en super soepel is, dan knijp je de sliertjes er echt goed uit!
@ bommeltje..
oke...dan ga ik volgende keer toch nog een keer funcakes ook proberen....aanhouder wint.......neem ik aan ..hihihihi thx
Ik gebruik het ook met de funcakes fondant en soms veel crisco. Het loopt er bij mij niet langs en werkt prima. Hij moet idd goed soepel zijn en dan werkt het prima.
Ik heb nu zwarte marsepein gekocht.. krijg ik morgen of overmorgen binnen. Dit werkt wel gewoon zonder er wat doorheen te doen?
Ja hoor, marsepein werkt beter. Hou er alleen wel rekening mee dat de structuur van marsepein wat grover is dan fondant. De sliertjes die je trekt met je sugargun zullen daardoor wat rafeliger zijn.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sugar craft gun werkt niet :(