1

Onderwerp: Koemelkallergie

Hallo lieve mensen,

Ik kreeg net de vraag of ik een grote taart wilde maken en een kleintaartje ( boltaartje) voor de jarige alleen willen ze het boltaartje koemelk allergie vrij. Is dit te doen. Ik bedoel moet ik meer berekenen omdat het extra werk is om apart een komelkallergoe klein taartje te maken én is het moeilijk?? Ik heb nog nooit een koemelk allergie vrij taartje hoeven maken maar hier zijn toch wel speciale cakemixen voor?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Groetjes, Raquel

Re: Koemelkallergie

Hoi,

In plaats van boter moet je plantaardige boter gebruiken zoals bijv. Wajangboter. Bij elke supermarkt verkrijgbaar. Je kunt geen biscuitmix gebruiken want daar zit melk in verwerkt. Je kunt wel zelf een moscovisch deeg maken. Google maar op zo'n recept. Je kapsel wordt dan wel iets lager, dan bij een biscuitmix.

Je kunt geen fondant gebruiken maar ook geen marsepein. In marsepein zelf zit geen melk, maar toch wordt het afgeraden omdat marsepein verwerkt wordt in een fabriek waar ook fondant wordt verwerkt. Er wordt vaak voor gewaarschuwd om dan ook geen marsepein te gebruiken, tenzij jouw opdrachtgever zegt dat hij/zij er geen last van heeft. Google eens op een koemelkvrij taartje maken, dan kom je een heleboel recepten tegen. Wel moet je bij elk ingrediënt goed bedenken of hij/zij dit mag hebben.

3

Re: Koemelkallergie

idd zelf biscuit maken. en vooral goed mixen dan wordt het evengoed mooi hoog hoor! (Zie receopt hier links bij de recepten) De funcakesmarsepein uit de hebshop bevat geen melk en de regalice fondant ook niet. Die kan je dus gebruiken.

Moeilijk is het dus niet, maar als je er apart spullen voor moet aanschaffen die je normaal niet gebruikt ben je natuurlijk iets meer kwijt. Dan is het aan jezelf of je dat ook door wilt berekenen. Anderzijds als je normaal biscuitmix gebruikt ben je voor de biscuit nu goedkoper uit omdat de ingredienten goedkoper zijn :cool:

If life gives you lemons, make lemoncurd.