1

Onderwerp: hoe maak ik koekjeslollies?

Graag zou ik voor de verjaardag van ons dochtertje van die leuke gedecoreerde koekjes op een stokje, oftewel een koekjeslollie, als traktatie willen maken.
Wie heeft dit vaker gedaan en kan mij helpen hoe ik ze moet maken, welke mix, welke stokjes, etc.
Ik zou heel blij worden als iemand mij verder kan helpen.

2

Re: hoe maak ik koekjeslollies?

Ik gebruik gewoon het recept van Peggy Porschen ( hiernaast bij de recepten te vinden) Als het maar om een paar koejes gaat, ( dwz minder dan 10) dan doe ik de stokjes er pas na het bakken in. Ik gebruik de Wilton stokjes, en die verkleuren enigszins in de oven. Ik rol dan de koekjes iets dikker dan normaal ( normaal 5 mm, nu zo'n 6 of 7) en onmiddelijk na het bakken houd ik met mijn smoother het koekje plat en op 1 plek, en dan snel maar zorgvuldig de stokjes erin steken. Moet echt snel, want zodra de koekjes iets afkoelen gaan ze breken.
Als je er heel veel wilt doen, of liever niet onder tijdsdruk werkt kun je ze ook voor het bakken insteken. Je hoeft dan niet dikker te rollen, want een evt ongelukje ( het stokje steekt er aan de onderkant iets of bijna uit) kun je oplossen door er een rolltje deeg tegenaan te plakken.

Veel succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>