1

Onderwerp: Hoe taart verplaatsen/optillen?

Ik heb tot nu toe 4 taarten gemaakt allemaal best goed gelukt alleen als ik een taart maak dan plakt deze vast aan de ondergrond waarop ik 'm maak. Dan zou ik 'm graag op willen tillen om op een mooie ondergrond te zetten, standaard of taartkarton. Maar dat gaat dan niet meer ook omdat de taart dan zo zwaar is door de vullingen enzo. Hoe voorkom ik dat de slagroom/botercreme waar ik mee afsmeer en de fondant aan de ondergrond blijft zitten?
Moet ik er dan al een taartkarton onder doen? Kun je 'm dan wel optillen zonder dat de taart vervormd?

2

Re: Hoe taart verplaatsen/optillen?

in de hebshop is deze te verkrijgen
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2464.html

geen idee of hij echt goed werkt (zo te zien aan de recensies wel), maar hij staat bij mij toch bovenaan op mijn verlanglijstje.

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

Werkt super!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

Ja nou zeg die lijkt me super handig! Maar is dat dan echt de enige manier of kan ik het ook anders oplossen zo lang deze ook nog op m'n verlanglijstje blijft staan?

5

Taart al met afsmeren op taartkarton plaatsen en dan verder afwerken, dan hoef je 'm al minder te verplaatsen.
Ik gebruik ook wel eens een grote, stevige snijplank om als taartschep te gebruiken. Is groter dan de wilton cake lift.

Ja zoiets dacht ik ook maar blijft de rand van het taartkarton dan nog wel mooi? Kun je dat goed schoonmaken en zie je dan niet bijvoorbeeld het spoor van het afsnijden van de fondant ofzo?

7

Daar kun je repen  bakpapier onder doen, dan blijft je karton schoon en als je niet al te hard snijdt zie je ook geen sporen.

8

Biggeltaart schreef:

Daar kun je repen  bakpapier onder doen, dan blijft je karton schoon en als je niet al te hard snijdt zie je ook geen sporen.

zo doe ik het ook... die kan je mooi onder de rand schuiven en als je klaar bent met afsmeren, verwijderen.... wel het liefst na het opstijven van de botercreme

Oke dat lijkt me wel een goed idee  :Y  Krijg je die er wel goed onderuit, blijft het daar ook niet aan zitten? Zou echt weer iets voor mij zijn dat ik dan alsnog aan het eind van het liedje de taart beschadig en de hele bekleding meetrek als ik die stroken eronderuit moet trekken.  :rolleyes:

10

je moet ze niet te ver er onder doen. ik doe bij een ronde taart steeds een reepje en dan ga je rond tot de hele rand bedenkt is. gewoon 1 cm eronder is genoeg. als je ze er onder uit haalt, kan je ze eerst ff van links naar rechts proberen te schuiven. dan laat de taart over het algemeen gewoon los en kan je hem eronderuit halen. maar alles wel rustig doen.

11

petrawb schreef:

je moet ze niet te ver er onder doen. ik doe bij een ronde taart steeds een reepje en dan ga je rond tot de hele rand bedenkt is. gewoon 1 cm eronder is genoeg. als je ze er onder uit haalt, kan je ze eerst ff van links naar rechts proberen te schuiven. dan laat de taart over het algemeen gewoon los en kan je hem eronderuit halen. maar alles wel rustig doen.

Inderdaad wat Petra zegt!