1

Onderwerp: Lussenstrik

hoi!

ik ga een lussenstrik maken voor mijn taart, maar ik zit met wat 'probleempjes'. ik heb de strikken van fondant gemaakt, maar NIET met tylose, want dat was ik vergeten te halen en hier in de beurt hebben ze dat niet. heb gelezen op internet dat het ook kan zonder tylose en dan lang laten drogen. ik heb ze vanavond gemaakt en dinsdag moet de taart af zijn, lijk mij lang genoeg. maar je moet ook altijd zo'n rondje hebben voor eronder, maar ik heb daar niet genoeg fondant meer voor :( kan ik dat rondje waar je de strik op moet plakken ook van marsepein maken? want de marsepein wordt niet hard.. oh en ik wil er ook stipjes en randjes op, op de strikjes, kan dat wel gewoon met marsepein? want dat hoeft niet perse hard te worden toch? en dan mijn allerlaatste vraag, kan je het ook met iets anders dan royal icing vast plakken? water bijvoorbeeld?

ooh ik stel altijd zoveel vragen in 1 bericht haha, sorry daarvoor maar beter 1  bericht met veel vragen dan veel meer topics van mij toch !

heel erg bedankt alvast!

2

Re: Lussenstrik

Hoi,

Ik plak mijn lussen strik altijd met water... Gaat prima..
Ik zou je lussen strik gelijk op je taart vast plakken als je geen rondje hebt... Verders gewoon laten drogen... Stipjes kan van Marsepein..
Ik heb op mijn site er meerdere staan... Kijk maar.. www.fedors.nl

Kom je er niet uit kun je me altijd mailen..

Bakgroetjes,
Fedor

http://www.fedors.nl/wp-content/uploads/wppa/43.jpg

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

3

het rondje eronder maak ik ook weleens met marsepein. het moet nl. de kleur van de taart zijn.
Drogen zonder tylose duurt ind. wat langer maar tot dinsdag moet het echt wel lukken. Met tylose zijn ze bij mij soms wel binnen 2 dagen hard.
versiering en randjes kun je gewoon met marsepein maken, doe ik tenminste wel en dat lukt ook gewoon.

je strik kun je ook op je taart plakken met een beetje botercreme het gaat erom dat hij niet meer verschuift. Als je marsepein neemt voor het onderste rondje zit hij waarschijnlijk van zichzelf wel vastgeplakt.

hoop dat je hier mee verder kunt.

4

super, heel erg bedankt!! echt geweldig ik krijg zo al mijn antwoorden, heel handig :D
moet ik dan met de stipjes en de randjes erop doen, wachten totdat ze hard zijn? ja toch?

en @fedor, die strik van jou is prachtig! ga nu even op je site kijken!

5

charliegirl schreef:

super, heel erg bedankt!! echt geweldig ik krijg zo al mijn antwoorden, heel handig :D
moet ik dan met de stipjes en de randjes erop doen, wachten totdat ze hard zijn? ja toch?

en @fedor, die strik van jou is prachtig! ga nu even op je site kijken!

Daar is een forum voor ;-)
Als je lussen hard zijn kun je de stippen erop plakken.
Dank je voor het compliment en als je nog meer vragen hebt kun je me altijd even mailen

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

6

haha ja dat is waar natuurlijk, maar het is wel echt super :)
oke dankjewel, dan wacht ik nog even! en de rest van je taarten etc op je site zijn ook echt heel erg mooi, wou dat ik het zo kon zeg!

7

charliegirl schreef:

haha ja dat is waar natuurlijk, maar het is wel echt super :)
oke dankjewel, dan wacht ik nog even! en de rest van je taarten etc op je site zijn ook echt heel erg mooi, wou dat ik het zo kon zeg!

Oefenen, Oefenen en Oefenen... En bedankt voor het compliment ;-)
Ben erg benieuwd naar je foto's