1

Onderwerp: Cupcakes als beschuit met muisjes

In oktober/november hoop ik een neefje te krijgen. Nu heeft mevrouw de schoonzus gevraagd of ik de cupcakes/muffins wil maken met daarom blauwe/witte muisjes van marsepein. Dus geen beschuit met muisjes maar muffins met muisjes.

Maar voor 30 muffins/cupcakes mini-balletjes gaan zitten draaien vind ik persoonlijk een rotklus. Iemand een goed idee om dit snel te doen, een bepaalde mold ofzo? Idee? Kom maar op! :Y

Bedankt!

2

Re: Cupcakes als beschuit met muisjes

Je schoonzus een bakje en een stuk blauwe en witte marsepein geven....ze heeft nog even de tijd  :lol:   :+   :lol:
Maar, nee sorry geen betere tip zo gauw

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Weet geen 'profesionele' tip ;) , maar als ik zelf iets niet weet probeer ik ook altijd maar wat. In dit geval zou ik waarschijnlijk lange dunne slierten maken, die naast elkaar leggen en er kleine stukjes (ter grote van de muisjes) van af snijden.

Misschien kun je er wat mee... Succes in ieder geval!

Lieve groetjes!!
Kim

4

Kun je niet gewoon blauwe of roze muisjes strooien op een toef botercreme (ofzo)?

5

Nee... ze zegt dat ze geen blauw/witte muisjes lust (en de rose wel) (Ik heb nog nooit het verschil gemerkt, maar het zal wel weer...) dus daarom wil ze het zo. En Kimmie: dat is nog wel eeen goed idee ja :) Ik dacht miss ook nog aan zo'n siliconen mold met pearls maar die moeten niet te groot zijn. Bedankt voor het meedenken dames!

6

misschien de siliconen pareltjesmold? scheel alweer een hele hoop...........succes!!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

7

ik heb hier die kleinste pearl mold liggen, die zou je kunnen gebruiken, komt wel ongeveer overeen met muisjes (de kleinste van de 3 kleinste...lekker duidelijk...) je mag hem nog van me overnemen ook, heb hem 1x gebruikt maar vind em te klein!

8

Er zit toch helemaal geen verschil tssen roze en blauwe muisjes :s
Word je daar nou niet een beetje gefrustreerd van..ggrr?
Zou haar idd de bolletjes zelf laten draaien, net goed O-)

Succes ermee

Ik zou zeggen: Zij krijgt 3 cupcakes met marsepeinen bolletjes, de rest krijgt muisjes erop!
En als het te veel werk wordt, gewoon tegen haar zeggen wat de opties zijn waar ze uit kan kiezen hoor  :Y

10

waarom maak je geen kegelvormpjes en die als muis maken het is maar een idee.     

groetjes

Jawel er zit verschil tussen de blauwe en roze muisjes!! hihi! Ik vind de blauwe namelijk lekkerder. Of zou dat komen omdat ik zo verliefd was op mijn net geboren zoontje toen ik de beschuitjes at?? Maar veel verschil is er niet hoor, ik zou gewoon muisjes gebruiken!! Dat ziet er toch hartstikke leuk uit en het is gekkenwerk om allemaal muisjes te gaan maken... Maar goed, als je het toch gaat doen, ik dacht ook meteen aan de parel mold gebruiken. Heb die kleinste ook en dat is er een mooi maatje voor. Maar ik vind het gezeur dat het van marsepein moet zijn. Maar aan je omschrijving van je schoonzus te merken, zeurt ze wel vaker?

12

Of gekleurde suikerparels gebruiken? http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

13

Karin09 schreef:

Of gekleurde suikerparels gebruiken? http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Dit lijkt me nu echt de beste oplossing als je geen RSI wilt oplopen van het rollen van de balletjes... Misschien ergens in grootverpakking te kopen?

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

14

@Daniellehvw wat zou je er voor willen hebben? (mail maar even naar bernadettehop@hotmail.com anders)

En de rest: ik ga inderdaad zeggen dat ze zelf lekker 3 met marsepein muisjes kan krijgen en de rest maar lekker echte (harde) muisjes! Mijn vriend zei ook: je zou wel gek zijn als je het doet. en als jullie het ook zeggen... dan heb ik m besluit genomen. Weer een zorg minder :)

15

Als je marsepein of fondant in de keukenmachine doet met de grote messen en even laat draaien heb je ook allemaal kleine korreltjes. Dan heb je een blije schoonzus en snel klaar.

Karin09 schreef:

Zijn dat niet enorme tandenbrekers?

17

Chocopearls!
Ik weet dat bouwhuis ze verkoopt want daar koop ik ze.
Alle kleuren en nog lekker ook :Y