1

Onderwerp: Botercreme probleempjes

Hoi mede-bakker :)

Ik heb van het weekend voor het eerst botercreme gemaakt, en nu vanavond voor de 2e keer. Ik maak het 1:1 maar mijn partner vind het wel erg zoet.  :rolleyes:  ik houd zelf nogal van zoet maar om het ook leuk te houden voor mijn partner: is er iets aan te doen om het minder zoet te maken.

Ook heb ik vanavond voor het eerste nesquik door de botercreme gedaan alleen is dit niet aan te raden. Je proeft de boter er heel er goed door en het is niet lekker. Moet er echt cacao gebruikt worden voor chocolade botercreme?

alvast bedankt

2

Re: Botercreme probleempjes

Ik gebruik altijd chocolade repen van cote d'or 80% volgens mij.. die smelt ik dan in een pannetje en roer ik door de botercreme... erg lekker !  :9
Je kan ook allerlei smaken van patidiss er door heen mengen..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Ik weet niet waar je de botercreme voor gebruikt, maar 1:1 moet je eigenlijk alleen gebruiken om mee af te smeren en dijkjes te maken, zeker niet om te vullen.
Maar als je hem ook daarvoor niet lekker vindt, dan kun je dat ook doen met (witte) ganache  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

SweetTooth schreef:

Ik weet niet waar je de botercreme voor gebruikt, maar 1:1 moet je eigenlijk alleen gebruiken om mee af te smeren en dijkjes te maken, zeker niet om te vullen.
Maar als je hem ook daarvoor niet lekker vindt, dan kun je dat ook doen met (witte) ganache  :9

Ik gebruik de botercreme voor cupcake toefjes :)

5

Ik gebruik de 1:1 wel als vulling. Vinden de mensen lekkerder dan de botercreme mix  :/

Groetjes Marianne

6

Ik heb vandaag voor het eerst de botercreme met room geprobeerd voor toefje op de cupcakes.
Hij was echt super lekker. :P
ik weet niet of je hier ook chocolade doorheen kan doen. denk het wel, maar dat moet ik nog testen..

375 gram klaargemaakte room,
250 gram boter
50 gram poedersuiker.

Werkwijze:
◦Roer banketbakkersroompoeder volgens het recept door melk of water.
◦Voeg de poedersuiker toe.
◦Roer de boter zalvig.
◦Voeg beetje bij beetje de room door de boter.

7

SweetTooth schreef:

maar 1:1 moet je eigenlijk alleen gebruiken om mee af te smeren en dijkjes te maken, zeker niet om te vullen.

Moet niet hoor; er zijn best mensen die 1:1 met een smaakmakertje als vulling of als toef gebruiken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa  :o  :x

:grr: Het spijt mij voor eenieder die ik beledigd heb. Uiteraard zijn er geen dingen die wel of niet moeten of mogen  :nooo  en zeker niet bij je eigen taarten. Wat je lekker vindt is altijd goed  :9 .
Ik begreep echter dat TS niet zo tevreden was en over het algemeen is de regel toch wel: 1:1 voor afsmeren; MBC, botercreme van de mix of allerlei anderhande vullingen voor te vullen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

SweetTooth schreef:

:grr: Het spijt mij voor eenieder die ik beledigd heb. .

:s Nou moe... :rolleyes:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

SweetTooth schreef:

:grr: Het spijt mij voor eenieder die ik beledigd heb. Uiteraard zijn er geen dingen die wel of niet moeten of mogen  :nooo  en zeker niet bij je eigen taarten. Wat je lekker vindt is altijd goed  :9 .
Ik begreep echter dat TS niet zo tevreden was en over het algemeen is de regel toch wel: 1:1 voor afsmeren; MBC, botercreme van de mix of allerlei anderhande vullingen voor te vullen.

adem in, adem uit aub, zo'n reactie is echt niet nodig.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Ik voelde me niet beledigd hoor, en ik denk dat Sweet tooth haar laatste reactie niet aanvallend bedoelde...

weer ontopic gaan?

Groetjes Marianne