Onderwerp: Life's a game... Monopoly Bruidstaart
Vorig jaar mocht ik voor goede vrienden van mij, een verlovingstaart maken. Het werd een koffer met hierop een ansichtkaart die ik gephotoshopt had. Op de kaart zag je de man op zijn knieën zitten terwijl hij haar ten huwelijk vroeg, op de kaart stond de tekst: Durf je de reis met me aan?
Het paar reist namelijk erg veel, hierop was deze gebasseerd.
Dit jaar was de grote dag voor mij en voor hen
De bruiloft en ik was gevraagd om een monopolybruidstaart te maken. Dit omdat het stel alle edities van dit spel heeft verzameld op hun reizen en dit dus ook met regelmaat speelt.
Het idee werd om hun leven weer te geven in het spelbord. De straten werden eigenlijk hun leven sinds ze elkaar hadden leren kennen. Het bruidspaar zou worden weergegeven als pionnen die bovenop zaten te dobbelen. De kleding van het paar, was gemaakt zoals ze er uitzagen.
Uit de dobbelstenen werden sterren, hartjes en een maan gemaakt. DIt had een hele speciale betekenins.
Omdat het stel een aantal jaren terug een nichtje van 8 jaar hadden verloren die Luna heette, wilden zij op de een of andere manier haar toch bij de bruiloft betrekken.
Ik heb uiteindelijk voorgesteld om haar als maan af te beelden op de taart.
Dit zagen zij helemaal zitten aangezien Luna op haar grafje ook een maan heeft staan. Door de maan tussen de sterren en de hartjes te plaatsen werd het een eenheid en was ze erbij zonder al teveel aandacht te trekken.
Diegenen die haar in herinnering hadden herkenden het meteen.
Een hele dierbare taart voor hele speciale mensen!

Het chocoladebiscuit kapsel bakte ik from scratch, waarbij ik het vocht verving door gepureerde en gezeefde frambozen. HEERLIJK! Ik vulde de taart 4 keer met, frambozenbavarois, marsmousse en een bittere ganache.
De print bestelde ik bij smulprint.nl Wat een service, kennis en vakkundigheid hebben ze daar zeg! Petra nogmaals super bedankt voor alle moeite! Deze print was gedrukt op een frosting sheet A3 formaat waarna ik hem op een cake drum van 28 x 28 plakte.
Het midden had ik eerst uitgesneden en op een cakedrum van Ø10cm geplakt. Op deze manier wilde ik reliëf in de taart brengen.
Het bord met spelpoppetjes etc staat nu bij het bruidspaar in de kast onder een grote stolp!
Iedereen bedankt voor het delen!