1

Onderwerp: kroontje maken

Hallo,

Het is een echte uitdaging, en erg op het laatste moment.
Ik heb namelijk nog maar 2 taartjes gemaakt ben dus echt een beginner maar mijn dochtertje is zaterdag jarig en word 4 dus nu wil ik een simpele 2 lagentaart maken met een kroontje bovenop.

Ik heb al een howto gelezen en iets op het forum maar kan niet precies uitvinden hoelang je de fondant moet laten drogen.
Hoeveel tylose moet ik toevoegen? Hoelang moet het kroontje ongeveer drogen?

Ook wil ik graag een bastogne botercreme vulling maken, maar welke andere vulling is daar lekker bij?

Ik ben echt een beginner maar wil dit graag zelf proberen,..
Please, help me!!!

Vast bedankt!

2

Re: kroontje maken

ik doe de tylose er altijd op de gok doorheen. en de fondant van bakels hard zo al wel goed uit,.
als je nu  gewoon begint met het maken van hjet kroontje, kan hij uitharden tot het laatste moment...
suc6

3

bedankt!!!

Weet je toevalling ook nog een beetje een makkelijke vullingcombi?:
Botercreme of slagroom met jam vind ik een beetje afgezaagd.. weet wel dat ik beginner ben maar vind het leuk om wat anders te proberen :)

4

Ik heb laatst een taart gemaakt met monchou taart vulling.
Dus laag 1 met Bastogne koek crème,
Laag 2 met monchou (met slaroom en vanille suiker e.d. Zoals je monchou taart maakt)
en laag 3 met kersen vlaai vulling

Het was een groot succes, wel machtig dus kleine stukjes snijden  :)

Ik droom zelfs over taart!

5

Ik doe vaak bastognekoekbc combineren met kersenvlaaivulling maar dat is omdat ik dan 2 lagen vul. De combi van danielle klinkt ook erggggg lekker !!!

6

250gr fondant en 1 tl tylose :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

inderdaad, toch wel een beetje opletten hoeveel tylose, anders wordt het wel heel lastig werken met de fondant!

8

ik heb het nu gemengd, bij ons taartwinkeltje was geen tylose te koop,  alleen tragatant gom ofzo iets, moet je eerst 24 uur laten rusten, maar het kroontje staat in elkaar, hoop dat hij het overleeft , bedankt allemaal!!
Ik ga de eerste taart met toblerone - banaan vulling maken en de tweede taart met bastogne - kersenvlaai vulling :)