1

Onderwerp: stapeltaart met kitkats & taartkarton

hoi allemaal!
ik heb al zitten zoeken op het forum, maar de 1 zegt dat het wel kan en de ander niet.
ik ga dus voor het eerst een stapeltaart maken, van 2 'verdiepingen'. dus niet een hele hoge, maar 2 taarten op elkaar. kan ik ook kitkats erin doen om het te stapelen? want ik vind het zo stom eruit zien als je eerst nog van die rietjes eruit moet pulken, en kitkats kun je erin laten want die kan je gewoon opeten. maar is dit stevig genoeg?

en je moet dus onder je 2e taart die je erop zet een taartkartonnetje doen. maar moet je dan op je onderste taart ook wat water/botercreme of iets anders doen dat het taartje wel erop blijft plakken? want zo'n taartkarton gaat toch schuiven lijkt mij?

oke heel veel vragen haha, maar ik wil het graag wel goed doen want de taart is niet voor mezelf :)

alvast heeel erg bedankt!

2

Re: stapeltaart met kitkats & taartkarton

2 Hoog stapelen doe ik ook wel met kitkats en ook wel met die chocoladesticks van de Aldi. Je bovenste taart wel even op 2 kartonnetjes tegenelkaar (grijze kant binnen) en dan doe ik wel wat bc voor het schuiven op de onderste taart!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

oke dankjewel! en wat is beter dan, kitkats of die chocoladesticks? :)

4

joynme schreef:

2 Hoog stapelen doe ik ook wel met kitkats en ook wel met die chocoladesticks van de Aldi. Je bovenste taart wel even op 2 kartonnetjes tegenelkaar (grijze kant binnen) en dan doe ik wel wat bc voor het schuiven op de onderste taart!

Ja zo doe ik het ook. Ik vind de chocoladesticks beter omdat ze dunner zijn. Met een kittekat is meteen veel van je taart weg.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

oke bedankt! dan ga ik even bij de aldi kijken of ik ze daar kan vinden :D

6

Ik heb nog nooit gestapeld met kitkat of chocosticks (ben bang voor inzakken) maar misschien dat ik het voor een volgende 2-laags ook ga doen. Dan zou ik toch voor de chocosticks gaan. Lijken mij steviger..

7

ik stapel alleen met die chocosticks als de taart hier in de buurt blijft ( dus op loopafstand  ;) ) Maar ik geef toch de voorkeur aan de houten dowels.
Zelf doe ik altijd een langere stok door de taartlagen heen, dan hoef ik de kartonnetjes niet vast te plakken.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

sil schreef:

ik stapel alleen met die chocosticks als de taart hier in de buurt blijft ( dus op loopafstand  ;) ) Maar ik geef toch de voorkeur aan de houten dowels.
Zelf doe ik altijd een langere stok door de taartlagen heen, dan hoef ik de kartonnetjes niet vast te plakken.

doe ik ook, ik heb nog nooit last gehad van verschuiven  :Y . Ik doe altijd een houten dowel door de volgende taart, altijd wel even aan denken om een gaatje ter grootte van de dowel in de (dikkere) karton te maken van te voren.  :Y Het karton blijft altijd aan de onderste taart zitten, zeker omdat ik ook nog een randje om de taart maak die weer op het fondant zit wat ook weer stevigheid geeft.

9

ik moet een kwartiertje rijden voor de persoon voor wie de taart is.. en ik heb wel maar 2 lagen, dus hij is niet super zwaar! zou ik het gewoon moeten proberen met chocosticks en een kartonnetje? ik vind dat namelijk fijner want die kan ik er met aansnijden etc gewoon inlaten omdat je die wel kan opeten! nu twijfel ik dus weer want de een zegt dat het wel kan en de ander heeft het liever niet, hmm moeilijk :(

10

charliegirl schreef:

ik moet een kwartiertje rijden voor de persoon voor wie de taart is.. en ik heb wel maar 2 lagen, dus hij is niet super zwaar! zou ik het gewoon moeten proberen met chocosticks en een kartonnetje? ik vind dat namelijk fijner want die kan ik er met aansnijden etc gewoon inlaten omdat je die wel kan opeten! nu twijfel ik dus weer want de een zegt dat het wel kan en de ander heeft het liever niet, hmm moeilijk :(

Hi, heb al mijn stapeltaarten met kit kats gedaan en vervoerd met de auto ( achter in de kofferbak) ongeveer 20 minuten en nooit problemen gehad

Taart groetjes Ellen

11

Het is ook persoonlijk: de ene heeft er ( met twee kleine lagen ) nooit problemen meegehad en de ander wel. Ik doe het ook liever met dowels, wanneer je de juist plaatst loop je geen risico.

12

ja, dat blijft lastig  :s zoveel meningen, zoveel mogelijkheden ;) 

ik persoonlijk vind het niks, chocolade in m'n taarten (behalve dan wanneer het een choc-taart is ;) ), dus daarom doe ik het niet :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

ooh moeilijk nou weet ik het niet meer haha! ik doe er denk ik jam en slagroom in! oke ik ga het gewoon  proberen! denk ik.. :P

14

het kan ook echt wel hoor. Als je de sticks op de goede maat afsnijdt kan het niet echt kwaad. Maar het gevaar met chocoladesticks blijft dat ze wat zacht kunnen worden door de vulling en daardoor dus niet meer stevig genoeg zijn. Ik heb dat zelf nooit gehad maar het inmiddels toch al een paar keer gelezen/gehoord. En omdat ik nu vooral voor anderen bak ga ik dat risico niet nemen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)