1

Onderwerp: Hulp nodig met chocoladestokjes

Hey allemaal,

Voor de verjaardag van mijn man wil ik zo'n taart maken met aan de zijkant stokjes. Hoe maken jullie die stokjes à la Kit Kat vast. En hoe versieren jullie de taart bovenaan? Soms zie ik precies bovenaan chocolade, is dit dan met ganache of zo? Zou hij zo'n taart kunnen meenemen naar het werk als traktatie of zou dit niet goed te vervoeren zijn met die Kit Katjes?

Groetjes, Claudia

2

Re: Hulp nodig met chocoladestokjes

De taart gewoon afsmeren met botercreme, kit-kat ertegenaan plakken en dan een mooi sierlintje eromheen met een strikje. Zo maak ik 'm en zit dan vrij stevig.
Je kan op de taart M&M's doen maar vers fruit erop is ook erg mmmmm. Succes! :thumb:

3

Ik heb een paar keer zo'n varkentjes taart moeten maken en, dan smeer ik hem af met ganache en plak dan gewoon de kitkats er tegen aan. Met botercreme kan natuurlijk ook.
Succes!

Ik had m aan de buitenkant vastgeplakt met botercreme en m&ms bovenop, maar ik moet zeggen, dat vonden we niet zo lekker, vrij hard. Volgende keer zou ik er chocoladekrulletjes of vers fruit bovenop doen denk ik.

5

Hey,

Alvast bedankt voor de tips! Als ik het met ganache doe moet ik het dan echt aan de zijkanten eraan smeren of kan het ook met de ganache over de hele taart te gieten/bekleden?

Groetjes, Claudia

6

Ik zou ook de bovenkant besmeren want anders heb je wel een hele saaie en droge bovenkant. En dan jun je zoals eerder hierboven beschreven er lekker vers fruit als bv aardbeien op doen.
Succes!