1

Onderwerp: help mijn lussenstrik blijft niet vast zitten

wie kan er mij zeggen wat ik fout heb gedaan.Heb een lissen strik gemaakt goed laten drogen.en ook het rondje en daarna met icing past geplakt maar ik blijf aan het plakken het blijft niet zitten.wat kan ik nu doen.Hartikke bedankt alvast :o
groetjes ellen

2

Re: help mijn lussenstrik blijft niet vast zitten

Welke royal icing heb je gebruikt? Uit de tubes wordt namelijk niet hard, vandaar.....

En waarvan heb je de strik zelf gemaakt, marsepein of fondant?

3

annick67 schreef:

Welke royal icing heb je gebruikt? Uit de tubes wordt namelijk niet hard, vandaar.....

En waarvan heb je de strik zelf gemaakt, marsepein of fondant?

ik heb mijn strik met fondant en thylose gemaakt en de icing met eiwit en poedersuiker

4

Dat is dan wel in elk geval royal icing. Icing heeft meerdere 'soorten'. Bijvoorbeeld met plantaardig vet (buttercream icing) of met eiwit (royal icing). Goed opletten dus ;)

In elk geval goed dat je fondant mét tylose hebt gebruikt.

Hoe lang/hoe heb je het laten drogen? Ik laat hem altijd een flinke tijd gewoon in de 'open lucht' staan.

5

ik heb hem 3 dagen aan de luscht laten drogen maar de lussen blijven goed maar dan is die lus los of moet ik de gehele lussenstrik met eiwit dsgen lten drogen dat ik te ongeduldig ben en dank je wel voor je hulp :)

6

Doe je er wel genoeg Icing tussen ? Ik doe altijd best wat klodders erop / ertussen ( in dezelfde kleur als je strik ) en kom er dan zéker 24 uur niet meer aan zodat ook de Icing goed kan uitharden .

Succes !

Carpe Diem !

is je icing wel dik genoeg? het moet echt behoorlijk dik zijn hoor, anders werkt het niet.

I never met a calorie I didn't like....

8

taartenprinsesje schreef:

is je icing wel dik genoeg? het moet echt behoorlijk dik zijn hoor, anders werkt het niet.

Wilde ik net zeggen  ;) . En idd een flinke klodder gebruiken en de lussen even op zijn plaats houden totdat deze goed zitten. Ik leg ook iets onder de onderste laag lussen wat even dik is als het fondant plaatje waar de lussen op komen.

9

dank julliewel voor de tips
inderdaad hij zit vast ik denk dat ik te ongeduldig was  :o
thanks Ellen