1

Onderwerp: boetseren zonder tylose?

Hoi,

vandaag (heerlijk koopzondag!!) mijn eerste spulletjes aangeschaft bij de cook & co bij ons in de buurt.

nu heb ik fondant gekocht en wil ik vanavond wat gaan oefenen met boetseren, vormpjes, bloemetjes etc.. maar heb niet aan tylose gedacht, kan het ook zonder? of wordt het dan niet hard?

bedankt voor het lezen!

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

2 Laatst bewerkt door Esmaatje (28-08-2011 18:13)

Re: boetseren zonder tylose?

Ben ook een beginner, maar ik heb tot nu toe nog zonder tylose gewerkt. Zittend popje, rozen, vlinders e.d. Het droogde gewoon hard op.
Heb een workshop gevolgd en daar werd voor - eenvoudige - bloemen ook niet met tylose gewerkt. Kan me voorstellen dat de grotere of gecompliceerdere bloemen/vormen het wel nodig hebben.

Ik ben dus benieuwd naar de anwoorden, want ik wilde het ook een keer met proberen.

3

Ik weet niet of de ( dúre ! ) fondant van Cook & Co ook hard wordt zonder tylose . Bloemetjes e.d. zal nog wel gaan , een zittend popje ook nog wel denk ik . Gewoon proberen  :)

Succes !

Carpe Diem !

4

bedankt!

dan ga ik het met maar gewoon proberen.

(De fondant van cook & co is inderdaad duur, maar een klein stukje gekocht om te proberen. Als het iets is, kan ik altijd nog via de webshop hier bestellen.)

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

5

ik gebruik ook niet zo vaak tylose, vaak hard het prima uit zonder

6

In de wat grotere figuren is tukker wel handje, verder zou ik het persoonlijk niet te veel toepassen omdat het (naast het hard worden) ook de smaak beïnvloed.

7 Laatst bewerkt door monique63 (30-08-2011 14:50)

Frannie schreef:

is tukker wel handje

Huh ????  :think:  :think:

Carpe Diem !