1

Onderwerp: Babytje

Hallo allemaal,
Als nieuw forumlid is het me nog niet gelukt om alles te lezen.  :)
Maar bij sommige mensen zie ik op hun onvoorstelbaar mooie taarten een kleine baby (soms in een bloem) liggen van marsepein ofzo?
Is dat een zelf gemaakt dingetje of kan je die ergens bestellen?
Over een paar maanden bevalt mijn schoonzus en zoiets lijkt me toch het "kroontje" op een taart voor haar!

Alvast dank allemaal.
Jimmy

2

Re: Babytje

Hai Jimmy

Dit is een ontwerp van Wietske.
Hij word door diverse hier gemaakt, met goedvinding van Wietske natuurlijk. (hihi, wiets, ik wil hem ook nog uitproberen hoor ;) )

Mocht je zelf niet zo'n boetseer ster zijn. Ik weet dat Evelien ze op vooraad maakt tegenwoordig. Mischien wil zij je er wel 1 los verkopen. :D

3 Laatst bewerkt door wietske (20-06-2006 19:49)

Re: Babytje

Hoi Jimmy,

Bedankt voor je compliment !!! Altijd leuk om te horen dat je het babietje leuk vindt. Maar ik had al begrepen dat je zelf ook taarten maak, dus dan is dit je nieuwe uitdaging !!! :)

Ik had het taartje gemaakt adhv het geboortekaartje, dat was nl. een baby in een bloem, dus vandaar mijn taartje.

Ik heb op de show off een kleine werkbeschrijving gezet om de baby te maken. Ik heb geen idee hoe ik dit kan kopieren naar dit item. Ik ben nl. handiger met marsepein dan met computers :D :D :D

Maar als je via zoeken zoekt op geboorte taartje en mijn naam bij auteur neerzet en alleen op show off zoekt dan kom je het tegen. Het staat een beetje halverwege. Succes met zoeken en het maken van de baby !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Re: Babytje

Haha, bedankt voor de uitleg, ik heb het gevonden hoor! Of het mij ooit gaat lukken weet ik niet, ik ben juist weer beter met computers dan met kleien.  :D

5

Re: Babytje

Hoi Wietske,

Een paar vraagjes gebruik je voor de poppetjes(babytje en strik op het cadeau marsepein of rolfondant?En voor de baby werk je ook in onderdelen en niet boetserend vanuit een stuk marsepein?Dus eerst het lijfje en dan apart de beentjes enz enz en daarna ga je plakken,met eiwit???


Groetjes janneke

6

Re: Babytje

Hoi Jans,

Voor het babytje heb ik marsepein gebruikt. Tipje rood en een tipje geel en dan kreeg je zo'n lekker babykleurtje. Ik heb het echt in gedeeltes gedaan. Dus eerst de romp. twee losse beentjes etc... Daarna eigenlijk zonder iets op elkaar vastgeplakt. Marsepein op marsepein plakt eigenlijk al vanzelf. En dan wrijven om de juiste dikte bij de dijen etc.. te krijgen.

De bloem heb ik van fondant gedaan met tragantgom erin.

De strik op het kadootje heb ik weer van marsepein met tragantgom erdoor gedaan. De marsepein toch wel een paar uur laten rusten en daarna de strik gemaakt met stukjes folie tussen de lussen om deze hoog te houden. deze moet zeker 2 dagen drogen. Had ik geen tijd voor ;) dus de mijne was wat ingezakt :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/