Onderwerp: Shaun the sheep.... wat een project
Mijn zoon werd vandaag 5 jaar en vroeg aan hem wat voor taart hij wilde. Doe maar Shaun the Sheep, maar wel de schapen opgestapeld.
Oke dat maak ik wel.....hmmmm
Ik wilde graag het dikke schaap ook als taart, leek me leuk maar.. hoe ga ik dat doen. 2 blanda`s op elkaar met douwels in de poten die tegen het karton komen. Oke dat lukt wel.
Ik met goede moed in de voorbereiding. Bolletjes draaien heel veel bolletjes, wat een werk. Vrijdag aan de taart begonnen, eerst de halve bollen voor het dikke schaap, ging best goed. Grote taart prima. Sàvond wil ik het dikke schaap afmaken en ja hoor begint heel dat dikke ding toch in tezakken pfff oneeee. Ik dat schaap maar op zijn kop in een schaaltje (bleef hij toch zijn vorm houden, toch??). Verder ging het goed, het plakte wel maar het begon niet te smelten zoals de vorige taart.
Vanochtend manlief met zoon boodschappen doen, dochter in bed en ikke snel de taart afmaken en foto`s maken. En toen....
Oneeee begon heel dat dikke schaap te scheuren heel de onderkant van die bol ging los. Snel maar wat lint om het schaap gedaan (leek net een groot kado . Ik dacht snel neerzetten, zingen en aansnijden voordat het echt misgaat. Het ging goed niemand niks gemerkt. Gelukkig.
Het was een zeer leerzaam project de taart is wel leuk geworden maar niet helemaal tevreden.
(tips welkom).
de boos doener
Bedankt voor het kijken.